Serwis Groupon toczy sądową walkę ze swoim australijskim konkurentem o domenę Groupon.com.au. Niepewny wyroku zachęca swoich klientów do aktywnego wsparcia.
Od chwili rozpoczęcia działalności w 2008 roku, Groupon urósł do rozmiarów korporacji obecnej w 37 krajach. Nie jest jednak dostępny w Australii pod własną nazwą. Współtwórca serwisu, Andrew Mason, postanowił odpowiedzieć na często pojawiające się pytania: dlaczego?
Sytuacja jest dość skomplikowana i ma związek z australijskim konkurentem Groupon’a – serwisem Scoopon. Bracia Gabby i Hezi Leibovitch, którzy założyli Scoopon, zakupili również domenę Groupon.com.au, zarejestrowali firmę pod nazwą Groupon Pty Limited oraz próbowali zdobyć prawa do znaku handlowego Groupon na terenie Australii.
Z naszego punktu widzenia to klasyczny przykład domenowego squatting’u – nieciekawej rzeczywistości prowadzenia biznesu w internecie. Kiedy Groupon stał się rozpoznawalny na świecie, oportunistyczni squattersi na całym świecie zaczęli kupować lokalne domeny odnoszące się do Groupon’a myśląc, że będziemy zmuszeni kupić je za ogromne sumy – napisał na blogu Andrew Mason.
Co ciekawe, Groupon zaoferował braciom Leibovitch aż 286 tys. dolarów za domenę Groupon.com.au i znak handlowy. Ci mięli się początkowo zgodzić, ale po doniesieniach na temat odrzucenia propozycji przejęcia Groupon’a za sześć mld dolarów, jaką pod koniec minionego roku złożyć miała złożyć firma Google – zmienili zdanie.
Mason przekonuje, że nie miał innego wyjścia: zdecydował się więc na drogę sądową. Głównym zarzutem miało być wykorzystywanie znaku handlowego serwisu w złej wierze. Ponieważ jednak sprawa przeciągała się w sądzie, Groupon rozpoczął działalność w Australii pod nazwą Stardeals (www.stardeals.com.au).
Twórca Groupon’a ma nadzieję, że w sporze pomogą mu sami klienci. Założona została więc specjalna grupa na Facebook’u o nazwie „Groupon in Australia” (obecnie 761 fanów). Dodatkowo można wysłać list do braci Leibovitch z prośbą o przyjęcie oferty 286 tys. dolarów, która wciąż jest aktualna.
Wpisy promowane
- SEO vs. Google Ads – jaką kampanię wybrać?Co opłaca się bardziej: SEO czy Google Ads? Jeśli i Ciebie nurtuje to pytanie, na pewno wiesz już, że odpowiedź ...
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!