Serwis Groupon toczy sądową walkę ze swoim australijskim konkurentem o domenę Groupon.com.au. Niepewny wyroku zachęca swoich klientów do aktywnego wsparcia.
Od chwili rozpoczęcia działalności w 2008 roku, Groupon urósł do rozmiarów korporacji obecnej w 37 krajach. Nie jest jednak dostępny w Australii pod własną nazwą. Współtwórca serwisu, Andrew Mason, postanowił odpowiedzieć na często pojawiające się pytania: dlaczego?
Sytuacja jest dość skomplikowana i ma związek z australijskim konkurentem Groupon’a – serwisem Scoopon. Bracia Gabby i Hezi Leibovitch, którzy założyli Scoopon, zakupili również domenę Groupon.com.au, zarejestrowali firmę pod nazwą Groupon Pty Limited oraz próbowali zdobyć prawa do znaku handlowego Groupon na terenie Australii.
Z naszego punktu widzenia to klasyczny przykład domenowego squatting’u – nieciekawej rzeczywistości prowadzenia biznesu w internecie. Kiedy Groupon stał się rozpoznawalny na świecie, oportunistyczni squattersi na całym świecie zaczęli kupować lokalne domeny odnoszące się do Groupon’a myśląc, że będziemy zmuszeni kupić je za ogromne sumy – napisał na blogu Andrew Mason.
Co ciekawe, Groupon zaoferował braciom Leibovitch aż 286 tys. dolarów za domenę Groupon.com.au i znak handlowy. Ci mięli się początkowo zgodzić, ale po doniesieniach na temat odrzucenia propozycji przejęcia Groupon’a za sześć mld dolarów, jaką pod koniec minionego roku złożyć miała złożyć firma Google – zmienili zdanie.
Mason przekonuje, że nie miał innego wyjścia: zdecydował się więc na drogę sądową. Głównym zarzutem miało być wykorzystywanie znaku handlowego serwisu w złej wierze. Ponieważ jednak sprawa przeciągała się w sądzie, Groupon rozpoczął działalność w Australii pod nazwą Stardeals (www.stardeals.com.au).
Twórca Groupon’a ma nadzieję, że w sporze pomogą mu sami klienci. Założona została więc specjalna grupa na Facebook’u o nazwie „Groupon in Australia” (obecnie 761 fanów). Dodatkowo można wysłać list do braci Leibovitch z prośbą o przyjęcie oferty 286 tys. dolarów, która wciąż jest aktualna.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!