Serwis Groupon toczy sądową walkę ze swoim australijskim konkurentem o domenę Groupon.com.au. Niepewny wyroku zachęca swoich klientów do aktywnego wsparcia.
Od chwili rozpoczęcia działalności w 2008 roku, Groupon urósł do rozmiarów korporacji obecnej w 37 krajach. Nie jest jednak dostępny w Australii pod własną nazwą. Współtwórca serwisu, Andrew Mason, postanowił odpowiedzieć na często pojawiające się pytania: dlaczego?
Sytuacja jest dość skomplikowana i ma związek z australijskim konkurentem Groupon’a – serwisem Scoopon. Bracia Gabby i Hezi Leibovitch, którzy założyli Scoopon, zakupili również domenę Groupon.com.au, zarejestrowali firmę pod nazwą Groupon Pty Limited oraz próbowali zdobyć prawa do znaku handlowego Groupon na terenie Australii.
Z naszego punktu widzenia to klasyczny przykład domenowego squatting’u – nieciekawej rzeczywistości prowadzenia biznesu w internecie. Kiedy Groupon stał się rozpoznawalny na świecie, oportunistyczni squattersi na całym świecie zaczęli kupować lokalne domeny odnoszące się do Groupon’a myśląc, że będziemy zmuszeni kupić je za ogromne sumy – napisał na blogu Andrew Mason.
Co ciekawe, Groupon zaoferował braciom Leibovitch aż 286 tys. dolarów za domenę Groupon.com.au i znak handlowy. Ci mięli się początkowo zgodzić, ale po doniesieniach na temat odrzucenia propozycji przejęcia Groupon’a za sześć mld dolarów, jaką pod koniec minionego roku złożyć miała złożyć firma Google – zmienili zdanie.
Mason przekonuje, że nie miał innego wyjścia: zdecydował się więc na drogę sądową. Głównym zarzutem miało być wykorzystywanie znaku handlowego serwisu w złej wierze. Ponieważ jednak sprawa przeciągała się w sądzie, Groupon rozpoczął działalność w Australii pod nazwą Stardeals (www.stardeals.com.au).
Twórca Groupon’a ma nadzieję, że w sporze pomogą mu sami klienci. Założona została więc specjalna grupa na Facebook’u o nazwie „Groupon in Australia” (obecnie 761 fanów). Dodatkowo można wysłać list do braci Leibovitch z prośbą o przyjęcie oferty 286 tys. dolarów, która wciąż jest aktualna.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.