15 września br. na rynku pojawi się na rynku gruntownie przebudowany „Puls Biznesu”. Zmianie ulegnie zarówno szata graficzna jak i zawartość merytoryczna dziennika. To pierwsze tak poważne działania, na które zdecydował się wydawca po sześciu latach od momentu wprowadzenia tytułu na polski rynek.
Decyzję o rozpoczęciu prac nad zmianami podjęto na jesieni 2002 roku. Jak mówi Jarosław Sroka, redaktor naczelny dziennika, objętość dziennika systematycznie rosła – w ciągu ostatnich lat w „Pulsie” pojawiły się nowe sekcje i dodatki, z różną od głównego grzbietu makietą. Wprowadzone zmiany mają na celu ujednolicenie szaty graficznej. To jeden z kilku powodów podjętych działań.
W styczniu ubiegłego roku wydawca „Pulsu Biznesu” zdecydował się na przeprowadzenie po raz pierwszy badania poziomu zadowolenia czytelników i prenumeratorów. W tym celu nawiązano współpracę z duńską firmą konsultingową Stig Jorgensen&Partners. Do jednego z kwietniowych wydań „Pulsu Biznesu” została dołączona ośmiostronicowa ankieta redakcyjna z kopertą zwrotną. Podobny formularz znalazł się również na stronach internetowych dziennika. Czytelnicy „Pulsu” odesłali łącznie 1856 ankiet. Zdaniem Andrzeja Stepanowa, dyrektora marketingu, to znakomity wynik, który potwierdza ogromne przywiązanie czytelników do tytułu. Analiza ponad 80 pytań z odpowiedziami stanowiła materiał wyjściowy do prac nad modyfikacjami zawartości merytorycznej dziennika. Podobne badanie przeprowadzone w maju br. tym razem we współpracy z firmą badawczą Expert Monitor utwierdziło wydawcę, że prace podążały we właściwym kierunku.
Ambicją autorów nowego „Pulsu Biznesu” było stworzenie dziennika maksymalnie przejrzystego i przyjaznego Czytelnikowi. Nowa koncepcja zakłada, że „Puls Biznesu” pozostanie wiodącym dostawcą najświeższych informacji biznesowych oraz analiz finansowych i giełdowych. Jednocześnie jednak ma także stać się narzędziem ułatwiającym prowadzenie biznesu szczególnie małym i średnim firmom. Wszystko zgodnie z założeniem, że nowy „Puls Biznesu” to nie tylko „newspaper” ale i „usepaper”.
Struktura dziennika została uproszczona, składać się będzie z trzech głównych części – informacyjnej, komentarzowo-analitycznej (sekcja Inwestor) i nowej-poradniczej (sekcja Przedsiębiorca). Adresatem sekcji informacyjnej są menedżerowie, sekcji analitycznej – inwestorzy, a poradniczej – właściciele małych i średnich firm.
Teksty w sekcji newsowej będą zdecydowanie krótsze, ale za to będzie ich więcej – ok. 30 proc. Materiały dziennikarskie będą ponadto urozmaicane nowymi elementami graficznymi, dzięki którym czytelnicy poznają kontekst przedstawianych wiadomości. Nowa będzie konstrukcja samych tytułów i leadów, pojawią się również słowa-klucze stanowiące nazwy branż. Redakcja zdecydowała się oddać więcej miejsca czytelnikom – 2 i 3 strona ma mieć charakter komentarzowy.
Po zmianach szata graficzna nawiązywać ma do tzw. quality papers. W całym dzienniku ujednolicono layout. Dodatki mają teraz spójną z głównym grzbietem szatę graficzną. Zmieniono czcionki: tytułową i tekstową. Przejrzystość gazety ma być zwiększona poprzez zawężenie z pięciu do trzech palety kolorów (beżowy, niebieski i „sygnalizacyjny” czerwony). Nowością, również w kontekście polskiego rynku, jest decyzja o wprowadzeniu „drugiej jedynki”. Ostatnia strona dziennika, otwiera jednocześnie nową sekcję „Przedsiębiorca”.
Zdaniem Waldemara Tevnella, prezesa zarządu Bonnier Business (Polska), wprowadzenie nowej sekcji poradniczej powinno przynieść efekt w postaci jeszcze większego zainteresowania „Pulsem Biznesu” właścicieli małych i średnich firm. Prezes liczy na wzrost sprzedaży dziennika do poziomu 35 tys. egzemplarzy. Ten rok spółka ma zakończyć po raz pierwszych w historii niewielkim zyskiem. Wprowadzanym zmianom towarzyszy kampania reklamowa obejmująca swoim zasięgiem radio oraz prasę branżową zaplanowana i przygotowana przez dział marketingu dziennika.
„Puls Biznesu” to największy dziennik gospodarczy w Polsce. Jest czytany przez ok. 120 000 menedżerów (SMG/KRC, PBC, XII 01- III 03, ZCS). Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż dziennika z lipca br. w porównaniu ze sprzedażą z lipca ub.r .wzrosła 10,2 proc.
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.