Grupa Nokaut: zysk wzrósł o 62 proc.

Opublikowano: 13 maja 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Grupa Nokaut w pierwszym kwartale tego roku zanotowała wzrost przychodów o niemal 40 proc., do poziomu 2,83 mln zł. Zysk netto zwiększył się o 62 proc. i osiągnął 356 tys. zł.

Wzrost przychodów był spowodowany, jak tłumaczą przedstawiciele firmy, przede wszystkim rosnącą miesięczną powracalnością użytkowników (RU) odwiedzających serwis Nokaut.pl. Dodatkowo skumulowana miesięczna liczba użytkowników w wymienionym okresie była większa o 22 proc.

Drugim istotnym determinantem wzrostu przychodów było zwiększenie konwersji przejść jednego użytkownika serwisu Nokaut.pl do sklepu internetowego (aUCR). Czynnikiem mającym istotny wpływ na wartość przychodów była też średnia wartość przekliku (aCPC) – wzrost średniej ceny przekliku w analizowanym okresie wyniósł około 7 proc.

Przychody i zysk netto Grupy Nokaut w mln zł:

Nokaut

W ubiegłym roku i w pierwszym kwartale bieżącego roku zrealizowaliśmy szereg działań zwiększających efektywność naszej technologii, jak również porządkujących nasze zasoby i strukturę wewnętrzną. Natomiast w tym roku skoncentrujemy się na usprawnieniach zewnętrznych elementów naszego serwisu i dalszym ulepszaniu funkcjonalności dla użytkowników oraz oczywiście na perspektywicznym sektorze mobilnym. Spodziewamy się umocnienia trendu wzrostu lojalności pojedynczych użytkowników do naszego serwisu – powiedział Wojciech Czernecki, prezes zarządu Grupy Nokaut.

Grupa Nokaut w 2013 rok zamierza koncentrować się na poszerzeniu oraz dalszym podnoszeniu jakości katalogu produktów, zwiększeniu zasięgu serwisów, zwiększeniu skali działania platformy handlowej, rozwoju obszaru produktów mobilnych ze szczególnym naciskiem na jego monetyzację, umocnieniu świadomości marki Nokaut oraz ścisłej kontroli kosztów.

Porównywarka cen Nokaut.pl ma niemal 3 mln realnych użytkowników (Megapanel PBI/Gemius, styczeń 2013), 14 mln ofert i współpracuje z ponad 3700 e-sklepami.

Dawid ZarazińskiGrupa Nokaut: zysk wzrósł o 62 proc.

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.