„Puls Biznesu” informuje, że jest możliwa sprzedaż jednej z największych polskich firm IT – home.pl. Zainteresowanym, według PB, jest fundusz Amundi. Podawana kwota transakcji to ponad 100 milionów złotych.
Jeśli transakcja dojdzie do skutku, to będzie drugie przejęcie w ostatnim okresie na rynku firm świadczących usługi hostingowo-domenowe po inwestycji Key-Systems w AZ.pl.
home.pl została założona w 1997 roku przez trzech właścicieli Stefana Jurczyka, Krystiana Stypułę i Piotra Kapcio, którzy firmą kierują do dziś. Obecnie home.pl obsługuje ponad milion klientów, według ostatniego raportu NASK obsługuje 21,33% domen w Polsce.
Sprzedaż home.pl przez jej właścicieli jest dość zrozumiałym ruchem. Obecnie fundusze szukają przede wszystkim bezpiecznych inwestycji, a więc takich, które są zaawansowanymi przedsięwzięciami biznesowymi, generujące zysk na odpowiednim poziomie, mające korzystne relacje przychodów do zatrudnienia, w branżach o niskich czynnikach ryzyka – zarówno finansowego jak i politycznego. Sprzedaż home.pl w tej sytuacji, kiedy konkurencja zagraniczna na rodzimym rynku jest (jeszcze) mało znacząca, jest dobrym posunięciem.Najważniejsze pytanie, to nie kwota, za jaką zostanie sprzedany home.pl (właścicielom życzymy, aby kwota była jak najwyższa), ale jakie plany ma zainteresowany fundusz z rozwojem HOME.PL w przyszłości. Czy jest to tylko inwestycja kapitałowa, czy też ma szersze plany ekspansji i akwizycji na rodzimym rynku – podkreślają Albert Jerka i Andrzej Kostrzewa z Zarządu AZ.pl.
O wypowiedź dotyczącą wpływu na rynek poprosiliśmy również Daniela Dryzka, brokerdomen.pl.
home.pl w czasach ostatniej giełdowej hossy planował debiut na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Nadszedł kryzys i plany sprzedaży spółki tą drogą zostały zawieszone. Z tego co mi jednak wiadomo to od tamtej pory trzej właściciele poszukiwali potencjalnego nabywcy, co jak widać zaowocowało ofertą z francuskiego funduszu Amundi. Jaki jednak wpływ będzie miało ewentualne przejęcie np. na klientów korzystających z usług tej firmy – trudno w tej chwili powiedzieć. Proces ewentualnych zmian na pewno nie będzie szybki. Nie wiadomo też czy do transakcji w ogóle dojdzie, a jeśli tak, to kiedy. Na razie jest zbyt wiele niewiadomych, żeby powiedzieć coś więcej.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.