Firma home.pl, dostawca usług internetowych, rozbudowuje swoje dotychczasowe łącza internetowe i uruchomia nowe połączenie o przepustowości 10 Gb/s do jednego z największych światowych operatorów sieci poziomu Tier 1 – firmy Level3.
home.pl od lat obserwowało zmiany w charakterze ruchu internetowego i rosnące obciążenie sieci szkieletowych. Ruch w godzinach szczytu osiągał nawet 3 Gb/s, zmieniała się też struktura obciążenia – w coraz mniejszym stopniu ruch generowany był na styku z siecią Telekomunikacji Polskiej, w coraz większym stopniu był to ruch peeringowy, czyli wymiana pomiędzy firmami – uczestnikami punków węzłowych. Rosło też znaczenie ruchu generowanego przez abonentów telewizji kablowych – szczególnie Aster, Vectry i UPC.
Pierwszym etapem rozbudowy połączeń, z których korzysta home.pl, była wymiana istniejących już łączy do GTS Energis, odpowiedzialnych głównie za ruch do polskiej sieci. Ich przepustowość została powiększona dziesięciokrotnie – do 10 Gb/s. W takim samym stopniu rozbudowano łącze do najważniejszego polskiego punktu wymiany ruchu PLIX, w którym uczestniczy już ponad 130 firm. Wprowadzone zmiany w obrębie połączeń z polskim Internetem sprawiły, że czas dostępu do serwerów home.pl z dowolnej sieci w kraju w nie powinien przekraczać 10 milisekund.
Końcowym etapem rozbudowy sieciowych połączeń home.pl było uruchomienie łącza do firmy Level3 – jednego z największych operatorów sieci Tier 1, czyli takich, którzy mają dostęp do każdej innej sieci w Internecie bez konieczności płacenia za umowy tranzytowe. Nowe łącze o przepustowości 10 Gb/s obsługuje już cały ruch z zagranicą i zapewnia krótszą ścieżkę dla danych z serwerów home.pl niż ta, którą dysponuje samo GTS Energis. Co więcej, pozwala ono na skuteczną obsługę nagłego zapotrzebowania na ruch – jest to szczególnie ważne podczas uruchamiania kampanii reklamowych czy okresowych promocji w Sieci.
„Możemy zagwarantować osobom oraz przedsiębiorstwom, które wykupiły u nas serwery wirtualne i dedykowane, że ich serwisy internetowe są dostępne z każdego miejsca w Polsce i na świecie z większą szybkością niż do tej pory” – wyjaśnił Grzegorz Barcicki, dyrektor techniczny home.pl. „Posiadane przez nas rezerwy sprawiają, że możemy obsłużyć zarówno ich liniowy rozwój, jak i nagłe skoki popularności. To zapewnia stabilność biznesową – tak ważną obecnie w planowaniu działań w Internecie” – dodał Grzegorz Barcicki.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.