HootSuite przechodzi na model freemium

Opublikowano: 13 sierpnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

HootSuite, popularny serwis umożliwiający zarządzanie profilami mediów społecznych z jednego interfejsu, pokazał jak zamierza zarabiać. Platforma – dotychczas darmowa dla wszystkich użytkowników – przechodzi na tzw. model freemium.

Firma przekonuje, że 95 proc. obecnych użytkowników serwisu będzie mogła nadal korzystać za darmo z funkcjonalności oferowanych przez HootSuite. Wiele mniejszych i większych organizacji czy firm będzie musiała jednak zdecydować się na wybór jednego z czterech abonamentów (od 5 do 100 dolarów miesięcznie) by móc kontynuować korzystanie z takich funkcji jak dostęp do jednego konta przez wielu użytkowników czy możliwość zarządzania większą niż pięć ilością serwisów społecznościowych.

HootSuite przechodzi na model freemium 1Wśród zalet modelu płatnego HootSuite wymienia również brak reklam, priorytetowe wsparcie techniczne czy rozszerzone statystyki (łącznie z integracją z Google Analytics).

Nowością będzie także plan dla największych korporacji (Enterprise Plan). Oferuje on to wszystko, co pozostałe modele płatne plus dodatkowe funkcjonalności, rozszerzone wsparcie i wliczone w cenę kursy dla pracowników. Koszt: 1499 dolarów miesięcznie.

Model freemium jest jednym z ciekawszych sposobów na trudną monetyzację potencjału mediów społecznych. Wcześniej zdecydowały się na niego takie duże platformy jak Flickr, Skype czy LinkedIn. Pozwala na zaoferowanie wersji darmowej, bezpłatnej i rozszerzonej o dodatkowe funkcjonalności, płatnej. Czy okaże się wartościowych rozwiązaniem w świecie Web 2.0?

Dawid ZarazińskiHootSuite przechodzi na model freemium

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.