Humorystyczna wojna reklamowa Apple vs Microsoft

Opublikowano: 23 października 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Kilka dni temu informowaliśmy o pojawieniu się odświeżonej linii sprzętu Apple. Wczoraj swoją premierę miał nowy system operacyjny MicrosoftuWindows 7. W odwiecznej wojnie obu firm walka o rząd dusz użytkowników rozgrywa się głównie na polu… reklamowym.

Nie od dziś Apple i Microsoft konkurują ze sobą – głównie w przestrzeni systemów operacyjnych. Jedną z odsłon tej walki są pojawiające się w sieci spoty reklamowe. Do tej pory najbardziej efektowna konfrontacja miała miejsce w kwietniu bieżącego roku, kiedy korporacja z Redmond wypuściła serię reklamówek „Laptop Hunters”, w której przedstawiała perypetie kilku osób chcących kupić sobie przenośny komputer. Pojawiały się przy tej okazji argumenty, że Maki są za drogie, a ich głównym zadaniem jest lansowanie właścicieli…

Na odpowiedź Apple nie trzeba było wtedy długo czekać. Kilka odcinków ich bardzo popularnej serii „Get a Mac” było bezpośrednią odpowiedzią na „Łowców Laptopów”. I choć trudno jednoznacznie wyznaczyć zwycięzców tego pojedynku, to Apple może przekonywać inteligentnym poczuciem humoru.

Dziś sytuacja jest podobna. Pokazanie nowej linii urządzeń z nadgryzionym jabłkiem było próbą odwrócenia uwagi od premiery Windows 7. I teraz również konfrontacja przenosi się na pola reklamowe.

Apple właśnie pokazało kilka zabawnych reklam nawiązujących do Windowsa 7. Prezentujemy je poniżej. Czy będzie odpowiedź ze strony Microsoftu?

Dawid ZarazińskiHumorystyczna wojna reklamowa Apple vs Microsoft

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.