Na swoich stronach internetowych, ICANN, w obliczu pojawiających się coraz częściej pytań i próśb o interwencję, próbuje wyjaśnić sprawę domeny YouTubeIslam.com oraz swoje w niej stanowisko. Korporacja podkreśla przede wszystkim, że nie jest instytucją, która w ostateczny sposób kształtuje system nazw domen.
photo credit: el7bara |
ICANN ustala wyraźne reguły dotyczące sposobów rejestrowania domen. Nie posiada jednak władzy by zmieniać decyzje, które zostały podjęte w ramach reguł. Dlaczego? Ponieważ ICANN, poszukuje rozwiązań, które zapewnią możliwość podejmowania niezależnych decyzji przez bardziej odpowiednie dla takich postanowień podmiotów – czytamy w oświadczeniu.
ICANN postanowiła jasno wyrazić swoje stanowisko w związku z pojawiającymi się kontrowersjami dotyczącymi domeny YouTubeIslam.com, prezentującej treści poświęcone religii i życiu muzułmanów. Korporacja przedstawiła również szereg informacji odnoszących się do sprawy toczącej się przed National Arbitration Forum.
Google jest właścicielem znanej na całym świecie marki „YouTube”. Jest ona zarejestrowana w amerykańskim urzędzie patentowym. Wydawca serwisu YouTubeIslam.com naruszył, zdaniem NAF, prawa Google. Cały arbitraż toczył się bez udziału oskarżonego, ponieważ nie reagował on na wielokrotne próby kontaktu. NAF nakazał transfer spornej domeny do Google. W orzeczeniu przeczytać można między innymi:
Oskarżony zarejestrował domenę 27 stycznia 2007 roku. W ramach spornej domeny funkcjonuje serwis, który umożliwia użytkownikom wgrywanie i oglądanie filmów wideo odnoszących się do Islamu. Sporna domena kopiuje wygląd serwisu Oskarżającego, włączając w to zakładki odnoszące do różnych miejsc serwisu jak „Home” , „Channels”, czy „Community”, które są identyczne.
ICANN zapewniło, że nawet fakt, że to społeczność Korporacji opracowała zasady UDRP, nie daje jej prawa do sprawowania roli strony w tym sporze. Korporacja przekonuje, że decyzja NAF nie była spowodowana treściami, jakie znajdowały się na YouTubeIslam.com, ale pogwałceniem praw właściciela znaku handlowego.
Więcej informacji o decyzji NAF można znaleźć pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.