Już trzeci rok z rzędu Travelplanet.pl przygotowało unikalny w Polsce raport ’Podróże internautów’, w którym znalazły się preferencje ponad 15000 internautów kupujących wycieczki w sieci.
Raport zawiera kilkanaście różnych kategorii, od wybieranego kraju i miejsca urlopowego, po okresy wypoczynku i rodzaje płatności. Podobnie jak w poprzednich raportach zauważyć można znaczne zmiany i wiele nowości w preferencjach urlopowych internautów.
Najwięcej rezerwacji nadal dokonują internauci z Warszawy (24%), a ciekawostką jest wysokie miejsce Trójmiasta (ponad 5%). Większość rezerwacji wycieczek dotyczyła przelotów samolotem (82,5%), gdyż internauci z własnym transportem rzadziej korzystają z usług biur podróży.
W roku 2004, podobnie jak w roku 2003, hitem wyjazdów pozostaje Egipt (26,3%), natomiast w czołówce z krajów arabskich jest jeszcze Turcja i Tunezja. Tak duża popularność tych kierunków wynika z bardzo niskich cen wycieczek, co jest pochodną silnej złotówki i niskiego kursu dolara. Nowością w roku 2004 był wzrost zainteresowania wypoczynku na Wyspach Kanaryjskich. Internauci wybierali nie tylko znaną Gran Canarię i Teneryfę, ale także pozostałe wyspy – Fuertaventurę i Lanzarotte.
Większość z nas (60%) udaje się na urlop z osobę towarzyszącą. Bardzo dużym zaskoczeniem jest zwiększająca się liczba osób wyjeżdżających na urlop w pojedynkę. Tego typu rezerwacje stanowią niemal 10% wszystkich. Czyżby samotność coraz bardziej dotykała internautów?
Podczas wypoczynku wybieramy najczęściej hotele 3 i 4 gwiazdkowe, najchętniej z dwoma posiłkami (ponad 50%).
Tradycyjnie najczęściej dokonujemy zapłaty przelewem, co wiąże się z wysoką średnią kwotą rezerwacji, która w roku 2004 wyniosła 4624zł.
Internet ze względu na szybkość przesyłu informacji jest idealny dla oferty last minute, stąd blisko 40% wycieczek kupowanych jest podczas trzech letnich miesięcy.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.