K2Bots.AI uruchomił dla IKEA chatbota drugiej generacji, który odciąża biuro obsługi klienta w czasie zwiększonego zainteresowania zakupami online.
Chatbot dostępny na stronie www.IKEA.pl/kontakt odpowiada na pytania klientów w 400 tematach dotyczących zamówienia, dostaw, płatności, reklamacji, zwrotów, promocji czy sklepów.
W przeciwieństwie do chatbotów pierwszej generacji, robotyczny konsultant w IKEA odpowiada prawidłowo na większość pytań klientów zadanych naturalnym językiem, wybacza literówki, trzyma kontekst wypowiedzi, udziela sparametryzowanych odpowiedzi oraz radzi sobie z długimi pytaniami. Dzięki temu jest w stanie istotnie odciążyć Domolinię IKEA, włączając konsultanta tylko w trudne rozmowy.
Chatbot IKEA podejmuje ok. 5000 rozmów dziennie. Ponad połowę incydentów rozwiązuje prawidłowo automatycznie. W szczycie rozmawia nawet z 60 osobami na raz. Już teraz wykonuje pracę kilkudziesięciu konsultantów, a wraz z trenowaniem go nową wiedzą jego skuteczność rośnie.
Chatbot pomógł zmniejszyć obciążenie Domolinii IKEA, które znacznie wzrosło po zamknięciu stacjonarnych sklepów IKEA z powodu epidemii. Dzięki czemu jesteśmy w stanie odpowiadać klientom na duża część pytań natychmiast w trybie 24/7 – podsumowuje Marcin Liszewski, Business Leader w IKEA.
Chatbot IKEA nie wymaga wybierania odpowiedzi z listy, ale odpowiada na pytania otwarte zadane w sposób wygodny dla klienta i z szerokiego zakresu tematów. Pomaga w sposób maksymalnie zbliżona do pomocy człowieka. Wyniki pokazują, że tak działająca konwersacyjna sztuczna inteligencja realnie odciąża konsultantów – mówi Mikołaj Machowczyk, CTO K2Bots.AI.
Aby stworzyć prawdziwie konwersacyjną sztuczną inteligencję dla IKEA zespół K2Bots.AI zintegrował dwie globalne technologie – silnik rozumienia języka naturalnego Google Dialogflow oraz rozwiązanie contact center Genesys PureCloud. Jest to pierwsza tego typu integracja na świecie. Konsultanci IKEA obsługują w konsoli Genesys PureCloud rozmowy wyeskalowane przez chatbota w przypadku niezrozumienia przez niego za drugim razem pytania, na życzenie klienta lub po wykryciu sprawy wymagającej pomocy człowieka np. anulowania zamówienia.
Chatbot drugiej generacji w IKEA został uruchomiony przez zespół K2Bots.AI, który dba również o jego ciągły trening, tak aby chatbot odpowiadał na problemy klientów w sposób możliwie bliski pomocy prawdziwego konsultanta.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.