K2Bots.AI uruchomił dla IKEA chatbota drugiej generacji, który odciąża biuro obsługi klienta w czasie zwiększonego zainteresowania zakupami online.
Chatbot dostępny na stronie www.IKEA.pl/kontakt odpowiada na pytania klientów w 400 tematach dotyczących zamówienia, dostaw, płatności, reklamacji, zwrotów, promocji czy sklepów.
W przeciwieństwie do chatbotów pierwszej generacji, robotyczny konsultant w IKEA odpowiada prawidłowo na większość pytań klientów zadanych naturalnym językiem, wybacza literówki, trzyma kontekst wypowiedzi, udziela sparametryzowanych odpowiedzi oraz radzi sobie z długimi pytaniami. Dzięki temu jest w stanie istotnie odciążyć Domolinię IKEA, włączając konsultanta tylko w trudne rozmowy.

Chatbot IKEA podejmuje ok. 5000 rozmów dziennie. Ponad połowę incydentów rozwiązuje prawidłowo automatycznie. W szczycie rozmawia nawet z 60 osobami na raz. Już teraz wykonuje pracę kilkudziesięciu konsultantów, a wraz z trenowaniem go nową wiedzą jego skuteczność rośnie.
Chatbot pomógł zmniejszyć obciążenie Domolinii IKEA, które znacznie wzrosło po zamknięciu stacjonarnych sklepów IKEA z powodu epidemii. Dzięki czemu jesteśmy w stanie odpowiadać klientom na duża część pytań natychmiast w trybie 24/7 – podsumowuje Marcin Liszewski, Business Leader w IKEA.
Chatbot IKEA nie wymaga wybierania odpowiedzi z listy, ale odpowiada na pytania otwarte zadane w sposób wygodny dla klienta i z szerokiego zakresu tematów. Pomaga w sposób maksymalnie zbliżona do pomocy człowieka. Wyniki pokazują, że tak działająca konwersacyjna sztuczna inteligencja realnie odciąża konsultantów – mówi Mikołaj Machowczyk, CTO K2Bots.AI.
Aby stworzyć prawdziwie konwersacyjną sztuczną inteligencję dla IKEA zespół K2Bots.AI zintegrował dwie globalne technologie – silnik rozumienia języka naturalnego Google Dialogflow oraz rozwiązanie contact center Genesys PureCloud. Jest to pierwsza tego typu integracja na świecie. Konsultanci IKEA obsługują w konsoli Genesys PureCloud rozmowy wyeskalowane przez chatbota w przypadku niezrozumienia przez niego za drugim razem pytania, na życzenie klienta lub po wykryciu sprawy wymagającej pomocy człowieka np. anulowania zamówienia.
Chatbot drugiej generacji w IKEA został uruchomiony przez zespół K2Bots.AI, który dba również o jego ciągły trening, tak aby chatbot odpowiadał na problemy klientów w sposób możliwie bliski pomocy prawdziwego konsultanta.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.