Infinity Group: badania eyetrackingowe dla Fortis Bank

Opublikowano: 16 września 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

W ramach realizacji najnowszej wersji serwisu Fortis Banku, agencja Infinity Group przeprowadziła badania eyetrackingowe z wykorzystaniem własnego eyetrackera.

W sierpniu tego roku agencja Infinity Group wdrożyła zmodyfikowany serwis korporacyjny Fortis Banku, swojego stałego klienta. Zmiany związane były z fuzją banków Fortis i Dominet. W ramach prac powstały odświeżone layouty, wprowadzono zmiany w strukturze serwisu i prezentacji treści.

Podczas prac nad nowymi rozwiązaniami, przeprowadzone zostały badania eyetrackingowe. Agencja zrealizowała je we własnym zakresie, z wykorzystaniem własnego eyetrackera. Badaniu poddano projekty graficzne strony głównej, podstron produktowych i formularzy. Zostały one zestawione z przykładami z innych serwisów branży finansowej. Na tej podstawie oceniana była atrakcyjność wizualna i przyjazność proponowanych rozwiązań.

eyetracking

Próbę badawczą stanowili przedstawiciele grupy docelowej wybrani pod kątem m.in. wieku, umiejętności korzystania z Internetu i doświadczeń z bankowością elektroniczną. Badania z użyciem eyetrackera wspomogły indywidualne wywiady pogłębione z respondentami. Wyniki pozwoliły na określenie mocnych i słabych stron poszczególnych layoutów. Ta wiedza wykorzystana została na dalszych etapach pracy nad serwisem.

Hanna LaskowskaInfinity Group: badania eyetrackingowe dla Fortis Bank

Podziel się!

O autorze

hania