Infovide integruje w PTK Centertel

Opublikowano: 20 stycznia 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Firma Infovide dokonała analizy technicznej wdrożenia platformy EAI w oparciu o narzędzia webMethods 6 dla PTK Centertel. Współpraca objęła także instalację, konfigurację środowiska informatycznego, testowego i produkcyjnego dla webMethods 6. Dzięki wdrożeniu, PTK Centertel skróci czas odpowiedzi na usługi oferowane abonentom takie jak weryfikacja danych abonenta czy aktywacja numeru.

Infovide zrealizowało pierwszy projekt integracyjny w Polsce oparty o narzędzia webMethods, wprowadzający platformę EAI. Głównym celem przedsięwzięcia było zbudowanie architektury platformy integracyjnej oraz opracowanie standardu aplikacji. Ponadto eksperci Infovide testowali technologię pod kątem wyznaczonych kryteriów wydajnościowych i funkcjonalnych samej platformy.

Efektem wdrożenia była optymalizacja procesów zachodzących między różnymi, heterogenicznymi systemami i środowiskami sprzętowo-programowymi, co w konsekwencji oznacza skrócenie czasu odpowiedzi na usługi oferowaną abonentom PTK Centertel.

Zależało nam na uporządkowaniu procesu obsługi klienta i maksymalnym dostosowaniu architektury IT do ich potrzeb. Wdrożenie wpłynie pozytywnie przede wszystkim na czas i koszty wdrażania nowych ofert dzięki ponownemu wykorzystywaniu istniejących komponentów. Rozwiązanie zwiększa przejrzystość i poprawia kontrolę jakości usług dodanych świadczonych naszym abonentom. – powiedział Konrad Kobylecki, Dyrektor Pionu Technologii Informatycznych w PTK Centertel.

Skuteczne konkurowanie na rynku telekomunikacyjnym wymaga wprowadzenia mechanizmów skracających czas realizacji procesów biznesowych, a w szczególności obsługi klienta – powiedział Borys Stokalski, prezes zarządu Infovide S.A. Zalety wdrożenia platformy integracyjnej można dostrzec w warunkach silnej gry konkurencyjnej. Właśnie z taką sytuacją mamy do czynienia na rynku telekomunikacyjnym i bankowym, gdzie prowadziliśmy tego typu projekty.

Jednym z warunków sukcesu projektu było przekazanie szczegółowych informacji na temat pracochłonności systemu. W ten sposób pracownicy PTK Centertel dowiedzieli się, ile czasu powinno zajmować budowanie funkcjonalności w kontekście kolejnych projektów. Innym ważnym rezultatem prac nad systemem była kwestia określenia zasad dla tzw. „capacity planning”, czyli planowania rozwoju konfiguracji sprzętowej
i programowej pod budowany system.

Projekt trwał 3 miesiące. W tym czasie wypracowano metodykę i standard budowy aplikacji pod inne systemy, z których PTK Centertel będzie korzystać w trakcie realizacji kolejnych projektów. Praca nad implementacją platformy EAI zakończyła się w czerwcu 2003 roku.

Współpraca Infovide oraz PTK Centertel rozpoczęła się już w 1999 roku. Wspólnie zrealizowano kilka dużych projektów informatycznych. Dotychczas eksperci Infovide wspierali firmę w opracowaniu i weryfikacji zasad nadzoru Biura Projektów w PTK Centertel.

http://www.infovide.pl

Sylwester KozakInfovide integruje w PTK Centertel

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.