Przez filtr szkoleń, oceny biznesplanów, doradztwa i biznesowych prezentacji musiały przejść innowacyjne pomysły młodych przedsiębiorców, aby ubiegać się o dofinansowanie rozwoju swoich firm w ramach organizowanego przez Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu (CITTRU) projektu „Zostań Skutecznym Przedsiębiorcą. Nowe Szanse”.
Z ponad 90 zgłoszonych koncepcji na biznes 22. zakwalifikowały się do etapu szkoleniowego. Warsztaty z ekspertami przygotowały do prowadzenia własnej firmy i umożliwiały sporządzenie kompleksowego biznesplanu. Takie aplikacje, w kolejnym etapie złożyło 18 osób, a po ocenie biznesplanów 10. przyszłych przedsiębiorców zaprezentowało swoje koncepcje w trakcie publicznych prezentacji.
„Komisja konkursowa biorąc pod uwagę przede wszystkim innowacyjność pomysłu, poprawność analizy rynkowej, uwzględnienie ryzyka i konkurencji sporządziła listę rankingową. Na jej podstawie twórcy najlepszych pomysłów otrzymają łącznie 100 000 zł” – relacjonuje Wojciech Gede, koordynator konkursu z ramienia CITTRU.
Nagrodzone inicjatywy to firma naukowa zajmująca się produkcją tzw. hydrożeli czyli substancji absorbujących wodę, kreatywne studio mody, pomysł na świadczenie usług informacyjnych za pomocą technologii Bluetooth, nowatorska inicjatywa prawnicza badająca łamanie praw autorskich w Internecie, firma wytwarzająca oryginalną aparaturę i oprogramowanie umożliwiające podróże rowerowe (na realnym rowerze) bez wychodzenia z domu, szkoła języka polskiego wykorzystująca specjalistyczne metody logopedyczne oraz studio architektury ekologicznej.
Pomysłodawcy nagrodzonych firm podkreślają, że projekt CITTRU to NIE tylko pieniądze na „rozkręcenie” biznesu. Piotr Tomsiński założyciel bikeGame oferującej wirtualne treningi rowerowe podkreśla: „Uważam, ze bardzo dobrym pomysłem jest współpraca z innymi firmami uczestniczącymi w projekcie. Wspólne zajęcia zbliżyły nas do siebie. Myślę, że mamy do siebie większe zaufanie i wykażemy się chęcią pomocy”.
Małgorzata Świstowska logopeda i twórca Szkoły Języka Polskiego „Gżegżółka” dodaje zaś: „Trenerzy prowadzący szkolenie przekazywali najważniejsze informacje w przystępny sposób i cierpliwie odpowiadali na pewnie banalne pytania stawianie przez takich jak ja laików”.
Teraz lista rekomendowanych firm oczekuje na ostateczną akceptację Małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. Po jej udzieleniu pierwsze pieniądze na kontach młodych przedsiębiorców powinny pojawić się zaraz po wakacjach. Obecna edycja była 5. i ostatnią turą projektu. W jego ramach od jesieni 2005 roku przeszkolono ponad 100 osób, powstało kilkadziesiąt firm, mnóstwo uczestników zyskało wiedzę i motywację do prowadzenia własnej działalności biznesowej. Powodzenie tej inicjatywy spowodowało że w 2008 roku CITTRU będzie chciało uruchomić podobny program wspierający nowe firmy.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.