Czarno to widzę – i tym razem nie jest to wieszczenia najgorszych rzeczy. Już za około miesiąc nadejdzie Black Friday. Czym jest? Jak polskie firmy „świętują” ten dzień? I jak wykorzystują go do osiągnięcia dodatkowych zysków ze skoku konsumpcjonistycznych zachowań?
Zapraszamy do przeczytania o tym, jak przygotować się na najmilszy piątek w branży e-commerce i nie tylko.
Czym jest Black Friday?
Black Friday (Czarny Piątek) to „święto” pochodzące ze Stanów Zjednoczonych. Wypada w piątek po amerykańskim Dniu Dziękczynienia (w tym roku: 29 listopada). To dzień wyjątkowych okazji zakupowych, rabatów i zniżek. Black Friday rozpoczyna sezon zakupów przed Bożym Narodzeniem.
Black Friday w Polsce
Black Friday w Polsce jest już dość znaną okazją do zaopatrzenia się w nowe produkty w atrakcyjnych cenach. Oferty rabatów i obniżek znajdziemy w większości sklepów z odzieżą, elektroniką, książkami itd. Jak pokazywały badania TNS, w ubiegłym roku podczas zakupów w Czarny Piątek i następujący po nim Cyber Monday, Polacy wydali nawet 2,3 mld zł. Okazje sprzedażowe nie są w Polsce jeszcze jednak tak znaczące jak w Stanach Zjednoczonych, a i trudno znaleźć wyjątkowe kampanie marketingowe z okazji Black Friday w naszym kraju. Warto przyjrzeć się przykładom z zagranicy, ale i dobrym rodzimym pomysłom na kampanię z okazji Czarnego Piątku.
Zrobili wrażenie przez wydarzenie – MeUndies
Sklep z bielizną dla kobiet i mężczyzn MeUndies w 2016 roku zdecydował się zrobić z Black Friday prawdziwe wydarzenie. Stworzył na Facebooku wirtualną imprezę, która przyciągnęła ponad 13 tys. widzów, którzy mieli okazje zapoznawać się z odblokowywanymi znaczącymi zniżkami. Zapraszając 300 tys. obserwujących do wydarzenia marka zyskała 660 tys. poinformowanych o akcji przez podekscytowanych entuzjastów marki.

Oferta piękniejsza niż zwykle – Waterstones
W 2017 roku Watersones – brytyjska sieć księgarni oraz sklep internetowy z książkami – przygotowała na Black Friday ofertę książek piękniejszych niż inne, idealnie nadających się na prezent. Piękne wydania takich klasyków jak „Hobbit” czy „Morderstwo w Orient Expressie” przyciągało klientów ceną poniżej 10 funtów.

Podpowiedź, czego naprawdę potrzebują klienci – Flipo.pl
Flipo.pl to portal internetowy, który wspiera podróżujących w wyborze najlepszych ofert. W 2015 roku portal zdecydował się na wskazanie swoim klientom, na co naprawdę warto wydać pieniądze z okazji Black Friday – nie na elektronikę, meble czy ubrania, ale właśnie na podróże, zorganizowane przy pomocy Flipo.pl i… ich kodu rabatowego z okazji tego „święta”.

Pograne słowami – DMG Herbaty, Kawy
Sklep internetowy z wysokogatunkowymi herbatami i kawami DMG, postanowił wykorzystać fakt, że Black Friday to po polsku Czarny Piątek i właśnie tak zareklamował swoje produkty. Hasło, że czarna herbata albo czarna kawa to dobry pomysł na Czarny Piątek sprawdza się idealnie!

Wpisy promowane
- Neuroadvertising – kiedy algorytmy czytają emocje, czyli rewolucja w targetowaniu kampanii płatnychTargetowanie według zainteresowań i danych demograficznych to dziś za mało. W końcu skuteczność reklamy zależy przede wszystkim od emocji, jakie ...
- Co wyróżnia skuteczne działania digitalowe w miastach z dużą konkurencją?W dużych miastach takich jak Kraków, gdzie konkurencja w branży digitalowej jest ogromna, skuteczne działania marketingowe mogą być kluczem do ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 09.05.2025 PM Showcase Day
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!