Czarno to widzę – i tym razem nie jest to wieszczenia najgorszych rzeczy. Już za około miesiąc nadejdzie Black Friday. Czym jest? Jak polskie firmy „świętują” ten dzień? I jak wykorzystują go do osiągnięcia dodatkowych zysków ze skoku konsumpcjonistycznych zachowań?
Zapraszamy do przeczytania o tym, jak przygotować się na najmilszy piątek w branży e-commerce i nie tylko.
Czym jest Black Friday?
Black Friday (Czarny Piątek) to „święto” pochodzące ze Stanów Zjednoczonych. Wypada w piątek po amerykańskim Dniu Dziękczynienia (w tym roku: 29 listopada). To dzień wyjątkowych okazji zakupowych, rabatów i zniżek. Black Friday rozpoczyna sezon zakupów przed Bożym Narodzeniem.
Black Friday w Polsce
Black Friday w Polsce jest już dość znaną okazją do zaopatrzenia się w nowe produkty w atrakcyjnych cenach. Oferty rabatów i obniżek znajdziemy w większości sklepów z odzieżą, elektroniką, książkami itd. Jak pokazywały badania TNS, w ubiegłym roku podczas zakupów w Czarny Piątek i następujący po nim Cyber Monday, Polacy wydali nawet 2,3 mld zł. Okazje sprzedażowe nie są w Polsce jeszcze jednak tak znaczące jak w Stanach Zjednoczonych, a i trudno znaleźć wyjątkowe kampanie marketingowe z okazji Black Friday w naszym kraju. Warto przyjrzeć się przykładom z zagranicy, ale i dobrym rodzimym pomysłom na kampanię z okazji Czarnego Piątku.
Zrobili wrażenie przez wydarzenie – MeUndies
Sklep z bielizną dla kobiet i mężczyzn MeUndies w 2016 roku zdecydował się zrobić z Black Friday prawdziwe wydarzenie. Stworzył na Facebooku wirtualną imprezę, która przyciągnęła ponad 13 tys. widzów, którzy mieli okazje zapoznawać się z odblokowywanymi znaczącymi zniżkami. Zapraszając 300 tys. obserwujących do wydarzenia marka zyskała 660 tys. poinformowanych o akcji przez podekscytowanych entuzjastów marki.
Oferta piękniejsza niż zwykle – Waterstones
W 2017 roku Watersones – brytyjska sieć księgarni oraz sklep internetowy z książkami – przygotowała na Black Friday ofertę książek piękniejszych niż inne, idealnie nadających się na prezent. Piękne wydania takich klasyków jak „Hobbit” czy „Morderstwo w Orient Expressie” przyciągało klientów ceną poniżej 10 funtów.
Podpowiedź, czego naprawdę potrzebują klienci – Flipo.pl
Flipo.pl to portal internetowy, który wspiera podróżujących w wyborze najlepszych ofert. W 2015 roku portal zdecydował się na wskazanie swoim klientom, na co naprawdę warto wydać pieniądze z okazji Black Friday – nie na elektronikę, meble czy ubrania, ale właśnie na podróże, zorganizowane przy pomocy Flipo.pl i… ich kodu rabatowego z okazji tego „święta”.
Pograne słowami – DMG Herbaty, Kawy
Sklep internetowy z wysokogatunkowymi herbatami i kawami DMG, postanowił wykorzystać fakt, że Black Friday to po polsku Czarny Piątek i właśnie tak zareklamował swoje produkty. Hasło, że czarna herbata albo czarna kawa to dobry pomysł na Czarny Piątek sprawdza się idealnie!
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.