Zamieszanie po wprowadzeniu zmian w regulaminie będzie zapewne śniło się twórcom serwisu Instagram przez wiele nocy. To lekcja dla startupów, jak niewiele potrzeba by zawieść zaufanie użytkowników. To także dowód na to, jak mało ufamy Facebookowi.
Instagram stał się obiektem ostrej krytyki po ogłoszeniu zmian w swym regulaminie. Zmian, które miałyby pozwalać serwisowi (oraz jego właścicielowi, Facebookowi) sprzedawać zdjęcia użytkowników bez ich zgody. Kevin Systrom, współtwórca Instagram, zapewnia jednak, że nie ma takich intencji. Skąd więc całe zamieszanie?
Postawmy sprawę jasno: nie jest naszą intencją sprzedawanie waszych zdjęć. Pracujemy nad zmianą języka w regulaminie by mieć pewność, że to jest jasne – oświadczył Systrom. Dodał również, że zmiany otwierać mają serwis na eksperymenty z „innowacyjnymi reklamami” wewnątrz aplikacji. Serwis może na przykład zdecydować się na sprawdzenie, jakich marek aktywność jest śledzona przez użytkownika i na tej podstawie proponować mu oferty reklamowe. Nie jest to nic więcej nad to, co obecnie robią m.in. Google czy Facebook.
Twórca Instagramu dodał również, że nie rości sobie praw własności do zdjęć użytkowników. Zdjęcia prywatne także takimi pozostaną, dodał.
Ogłoszenie Instagramu rozniosło się po sieci błyskawicznie, wywołując falę negatywnych komentarzy, gróźb usunięcia konta czy nawet rzeczywiście wycofanie części użytkowników. Czy zapewnienie Systroma, że nie ma zamiaru wykorzystywać zdjęć użytkowników spotka się z ich zrozumieniem?
Budowanie marki trwa zwykle latami; strata dobrego imienia może odbyć się błyskawicznie. Zdaje się, że tej lekcji Instagram nie odrobił. W całej tej sprawie jest także inna prawda: odkąd Facebook przejął Instagram, użytkownicy dwa razy ostrożniej podchodzą do jego działań, doszukując się w nich ręki nowego właściciela – zaufanie do Facebooka jest bardzo niskie.
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.