Interaktywny ekspert z Wydawnictwa Marketing w Praktyce

Opublikowano: 12 listopada 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Interaktywny ekspert z Wydawnictwa Marketing w Praktyce 1Połączy z internetem bez konieczności uruchomiania przeglądarki, ma wbudowany mechanizm przypominania zaplanowanych zadań, potrafi znaleźć konkretny artykuł w obszernym marketingowym archiwum i nie jest natrętny – jak się nim nie interesujemy, grzecznie… zasypia.

Mowa o nowym narzędziu marketingu desktopowego, udostępnionym przez Wydawnictwo Marketing w Praktyce na stronach firmowego portalu www.marketing.org.pl. Postać eSperto stworzyła Agencja Interaktywna Adv.pl. Aplikacje typu screen mate, popularne w krajach, gdzie aktywnie wykorzystuje się sieć do działań marketingowych, w Polsce są wciąż nowością.

Bezpieczne w użyciu, pozwalają z jednej strony na oswojenie się z nowoczesnymi technologiami, a z drugiej ułatwiają i przyspieszają komunikację w internecie. Na przykład po kliknięciu w ikonę sympatycznej sowy eSperto – taką wizualizację nadano aplikacji – można szybko, bezpośrednio z ekranu monitora, połączyć się z Marketingową Bazą Wiedzy na stronach nowego portalu wydawnictwa, bez konieczności pamiętania adresu www i uruchomiania przeglądarki internetowej.

eSperto można pobrać z marketing.org.pl. Aplikacje typu screen mate często przybierają kształt sympatycznej, zabawnej postaci żyjącej na ekranie komputera. Jeżeli są atrakcyjne pod względem funkcjonalnym i graficznym, chętnie przesyłane są znajomym i współpracownikom. Mechanizm marketingu wirusowego działa tu prawie natychmiast, co bardzo ułatwia zbieranie danych e-mailingowych. Użytkownicy internetu chętniej czytają komunikaty przesłane przez osoby, które znają i darzą zaufaniem; stosując ten rodzaj komunikacji nie musimy martwić się o uzyskanie zgody na przesyłanie informacji o charakterze handlowym. Użytkownik musi wyrazić zgodę na komunikację z firmą już instalując screen mate’a.

Komunikacja za pomocą screen mate’ów umożliwia przekazywanie informacji w najbardziej dogodnym czasie z punktu widzenia strategii firmy, a komunikat jest odczytywany niemal natychmiast. Korzystając z poczty e-mailowej, pośrednictwa stron www czy też tradycyjnej poczty, nie uzyskamy takiego efektu. Ta zaleta aplikacji jest szczególnie przydatna, kiedy firma musi poinformować klientów o sytuacji kryzysowej, awarii systemu bądź nagłej zmianie polityki.

Komunikatory desktopowe nie wymagają połączenia z serwerem, pliki są przesyłane bezpośrednio z komputera firmy-nadawcy do klienta-adresata. Klient może ściągać teksty i grafiki bez czekania na załadowanie się plików. Ten rodzaj komunikacji pozwala na przesyłanie ciężkich plików lub wskazanie źródła, z którego mogą one być pobrane. Aktualizacja contentu może następować bez udziału i wiedzy użytkownika screen mate’a.

eSperto jest narzędziem BrandMate, elementem oferty Adv.pl w zakresie Desktop Marketingu.

http://www.marketing.org.pl

Sylwester KozakInteraktywny ekspert z Wydawnictwa Marketing w Praktyce

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.