W zleconym przez Lawsona badaniu menadżerowie ds. IT wskazują interfejs użytkownika jako jedno z głównych kryteriów decydujących o aktualizacji bądź zakupie nowego systemu.
Dostawcy oprogramowania dla przedsiębiorstw powinni przywiązywać większą wagę do projektów interfejsów użytkownika ich rozwiązań, o ile chcą, aby klienci brali pod uwagę ich produkt podczas decydowania o zakupie nowego systemu lub aktualizacji obecnego. Taki wniosek płynie z zakończonego niedawno badania środowisk graficznych aplikacji przeprowadzonego przez Forrester Consulting na zlecenie firmy Lawson Software.
Forrester przepytał 230 dyrektorów ds. informatyki, szefów działów technologicznych oraz menadżerów technologii informatycznych. Analiza ich odpowiedzi miała wskazać, czy interfejs użytkownika wpływa na decyzje zakupowe i efektywność biznesową w przypadku oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwem. Wyniki badań wskazują, że 82 procent respondentów uważa środowisko graficzne aplikacji za jeden z najważniejszych czynników przesądzających o zakupie nowego rozwiązania informatycznego. Ponadto 90 procent odpowiadających stwierdziło, że interfejs użytkownika jest dla nich sprawą priorytetową w przypadku rozszerzania obecnej infrastruktury IT.
Dane pokazują, że osoby na co dzień zajmujące się informatyką w firmach są zdania, że istnieje duża zależność pomiędzy jakością graficznego środowiska pracy danego programu, a efektywnością biznesową jego użytkowania. 86 procent ankietowanych twierdzi, że dobrze zaprojektowany interfejs jest jednym z głównych powodów poprawy wydajności pracy przy użyciu oprogramowania. 84 procent osób uważa z kolei, iż odpowiednie środowisko graficzne zmniejsza liczbę popełnianych przez pracowników błędów, natomiast 76 procent respondentów sądzi, że dobry interfejs użytkownika przyczynia się do mniejszej ilości wezwań z prośbą o pomoc techniczną.
– Odkryliśmy, że zwykła przeglądarka internetowa może stanowić łatwy w obsłudze i we wdrożeniu interfejs w przypadku typowych użytkowników, ale nie wystarczy, jeśli pomyślimy o pracownikach, którzy poświęcają wiele czasu na pracę przy użyciu zaawansowanych aplikacji dla przedsiębiorstw – stwierdził Dean Hager, wiceprezes Lawsona ds. zarządzania produktami. – Większość pracowników oczekuje bogatszego środowiska graficznego i to skłoniło nas do ponownego przemyślenia koncepcji naszego interfejsu i wprowadzenia w nim wielu zmian – dodał Dean Hager.
Lawson wprowadził interfejs użytkownika Smart Client do swoich rozwiązań z serii Lawson M3 7.1 zeszłej wiosny. Smart Client to intuicyjne środowisko pracy, które daje się łatwo dopasować do specyficznych potrzeb pojedynczego użytkownika. Wszystko po to, by dostarczyć odpowiednie narzędzia i informację bezpośrednio na ekran monitora każdej korzystającej z nich osoby.
Wpisy promowane
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
- Szkolenia ISO – od wymagań do przewagi rynkowej Twojej organizacjiRosnąca presja regulacyjna, oczekiwania klientów oraz potrzeba budowania przewagi konkurencyjnej sprawiają, że szkolenia ISO wchodzą na stałe do strategii rozwojowych ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!