INTERIA.PL S.A. po raz pierwszy w swojej historii wykazała w sprawozdaniu kwartalnym dodatni wynik finansowy na poziomie EBITDA. Jak wynika z ogłoszonego 15 lutego 2002 r. raportu bieżącego, w IV kwartale 2002 r. EBITDA dla spółki wyniosła 341 tysięcy złotych.
Wskaźnik EBITDA, obliczany jako zysk operacyjny plus amortyzacja, w największym stopniu obrazuje rzeczywisty wynik działalności operacyjnej portalu, gdyż pokazuje efektywność spółki bez obciążającej koszty amortyzacji, a jednocześnie pomija przychody finansowe. Tym samym w wyniku końcowym liczą się rzeczywiście osiągane przychody i ponoszone przez spółkę koszty funkcjonowania.
Osiągnięty wynik był możliwy dzięki restrukturyzacji kosztów działania portalu oraz uzyskaniu przez spółkę wielu nowych źródeł przychodów. Dywersyfikacja źródeł przychodów jest częścią realizowanej przez INTERIA.PL strategii zwiększania udziału przychodów pozareklamowych w ogólnych przychodach portalu, w tym w szczególności rozwoju usług płatnych kierowanych zarówno do odbiorców indywidualnych jak i do firm.
„Obserwując dynamiczny rozwój nowych przedsięwzięć, takich jak na przykład Strefa.pl – platforma usługowa dla małych i średnich firm, zakładamy oparcie przychodów portalu na trzech równorzędnych źródłach: reklamie, usługach płatnych oraz planowanej usłudze dostępu do Internetu. To pozwoli na trwałe zbilansowanie działalności spółki”- komentuje strategię rozwoju portalu Tomasz Jażdzyński, Prezes Zarządu. – „Biorąc pod uwagę stan rozmów z partnerami telekomunikacyjnymi, realne jest zaoferowanie użytkownikom sieci dostępu do Internetu poprzez portal jeszcze w pierwszym półroczu tego roku” – dodaje.
W porównaniu z ostatnim kwartałem 2001 r. wynik osiągnięty przez spółkę na poziomie EBITDA poprawił się o 2,88 mln zł. EBITDA obliczona dla spółki w skali całego roku 2002 wykazuje jeszcze stratę w wysokości 3.894 tys. zł, niemniej taki wynik oznacza zdecydowaną poprawę w stosunku do roku poprzedniego, kiedy strata ta wyniosła 10.326 tys. zł. Na tak dobry wynik wpływ miały także rekordowe w IV kwartale przychody ze sprzedaży, wynoszące 7.027 tys. zł. Pomimo ogólnej dekoniunktury na rynku reklamowym w 2002 r., przychody spółki ze sprzedaży wyniosły w skali całego roku 17.096 tys. zł, czyli były o ponad 5% wyższe niż rok wcześniej.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.