Internauci o turystyce- wakacje.pl

Opublikowano: 24 kwietnia 2002. Kategoria: Rynek. Tagi:

Od dwóch lat w serwisie turystycznym Wakacje.pl pojawiają się co miesiąc nowe tematy w bloku „Ankiety”.

Z ostatnio przeprowadzonych ankiet wynika, że największą motywacją zakupu wycieczki jest niska cena (44%). Zupełnie nie motywująca okazała się nagroda do wygrania (1%).

I przy wyborze kierują się również ciekawym regionem oraz potrzebą odpoczynku. W 2000 roku 49%Internautów było na wakacjach za granicą, 26% w Polsce, 25 % nie było nigdzie.

Natomiast w 2001 roku 60 % ankietowanych wybrało się na wakacje za granicę, w Polsce spędziło go 27 %, nie było nigdzie 3%. Polscy turyści na wyjeździe nocują najchętniej w prywatnych kwaterach (54%) oraz na campingach (31%). Rzadziej wybierają hotele i motele.

Na wakacje większość z nich wybiera się własnym samochodem – 49%. Z transportu biur podróży korzysta 39%, czasami wykorzystują inną formę lokomocji. Święta Bożego Narodzenia oraz Sylwestra Czytelnicy głównie spędzają w domu, tylko od 16 do 25 % z nich wyjeżdża za granicę.

Ankietowani swoje wakacje planują przede wszystkim w czerwcu, znikoma ich część kilka miesięcy wcześniej. Jednego roku wyjeżdżą za granicę ponad trzy razy (26%) oraz dwa razy (20%), wcale nie było (19%). Na narty najczęściej wybierają się do Słowenii, Czech oraz w Alpy.

Z mniejszym entuzjazmem są wybierane polskie góry. Urlopy są spędzane przede wszystkim w Polsce, Chorwacji oraz Grecji. Ankietowani ofert turystycznych szukają w Internecie (49%) oraz w biurach podróży 20%. Czasami korzystają z plakatów, prasy, a najrzadziej wybierają oferty z ulotek i z targów turystycznych ( odwiedza je, aż 53%).

http://www.wakacje.pl

Sylwester KozakInternauci o turystyce- wakacje.pl

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.