Jak pokazują wyniki ostatnich badań przeprowadzonych przez firmę Gemius, chociaż o Walentynkach słyszeli prawie wszyscy internauci (99 proc.), w porównaniu z ubiegłym rokiem spadła liczba osób, które zamierzają obchodzić to święto. Ci, którzy jednak podjęli taką decyzję (58 proc.), przeznaczą na ten cel więcej pieniędzy niż przed rokiem.
Komu najczęściej okazujemy uczucia w tym szczególnym dniu? Zdecydowanie najczęściej respondenci wskazywali swoją 'drugą połówkę’ – takiej odpowiedzi udzieliło 78 proc. internautów. W dalszej kolejności badane osoby deklarowały, że uczucia okażą osobom, które im się podobają lub są znajomymi. Walentynki to także doskonała okazja do tego, aby swoje uczucia zakomunikować rodzicom, rodzeństwu oraz innym członkom rodziny.
Jak spędzimy tegoroczne Walentynki? Wśród wielu sposobów celebrowania dnia świętego Walentego, najbardziej popularne jest obdarowywanie się prezentami. Taką odpowiedź wskazało 42 procent internautów. Trochę mniejszą popularnością cieszy się wysyłanie kartek miłosnych (27 proc.), wspólne odwiedzanie restauracji i kawiarni (23 proc), czy kupowanie kwiatów (23 proc.).
Podobnie jak przed rokiem, kobiety (62 proc.) okazały się większymi romantyczkami i to one częściej niż mężczyźni (55 proc.) zamierzają obchodzić Walentynki. Panie częściej niż panowie deklarują kupno upominku dla bliskiej osoby (odpowiednio 46 proc. i 39 proc.), natomiast panowie zdecydowanie częściej obdarują swoje wybranki kwiatami (odpowiednio 40 proc. i 3 proc.). Płeć różnicuje nie tylko sposób obchodzenia dnia zakochanych, ale również wysokość przeznaczonych na ten cel środków finansowych. Największa grupa internautek (46 proc.) zamierza poświęcić na walentynkowe prezenty od 20 do 50 PLN. Jeżeli zaś internauci zdecydują się na kupno upominku, to w większości przypadków (31 proc.) będzie on wart od 100 do 200 PLN. W porównaniu z ubiegłym rokiem spadł odsetek osób planujących wydatki poniżej 100 PLN (z 77 proc. do 71 proc.), wzrósł zaś tych, którzy planują przeznaczyć na walentynkowe zakupy między 100 a 200 PLN (z 10 do 18 proc.). Wyniki te mogą wskazywać na nieco większą wagę, jaką ankietowani przykładają do prezentów ofiarowanych 14 lutego.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.