Kim jest senior w polskiej sieci? Jakie strony odwiedzają najchętniej babcie, a które serwisy interesują dziadków? Z okazji obchodzonych właśnie w Polsce i w Bułgarii świąt seniorów – firma Gemius zaprezentowała profil najstarszych użytkowników sieci w tych krajach.
Liczba seniorów korzystających z internetu systematycznie rośnie. Użytkownicy w wieku 55+ stanowią obecnie 10,3 proc. całej polskiej i 10,6 proc. bułgarskiej widowni internetowej. Chociaż w przestrzeni wirtualnej nadal dominują młodzi, dynamiczny wzrost udziału starszych to widoczny efekt starzenia się społeczeństwa.
Polscy e-seniorzy
Jak pokazują najnowsze wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za listopad 2012 roku, z polskiej sieci korzysta obecnie ponad 2 mln internautów w wieku 55+. To o prawie 150 tys. więcej niż rok temu i niemal pół miliona więcej niż przed dwoma laty. Zdecydowanie silniejszą grupą surfujących po sieci seniorów są mężczyźni (1,3 mln). Liczba kobiet w wieku 55+ wynosi natomiast ponad 700 tys.
Najwyższy odsetek użytkowników w grupie celowej 55+ odnotowuje portal dbemerytura.pl (seniorzy stanowią blisko 36 proc. jego użytkowników). Na drugim miejscu znalazła się witryna bron.pl (33 proc. widowni), na trzecim prywatneoferty.com (28 proc. widowni).
Z kolei, surfujące kobiety w wieku 55+ chętnie odwiedzają serwisy z informacjami nt. opieki zdrowotnej, strony z ogłoszeniami z kategorii nieruchomości oraz portale zakupowe. Najwyższy odsetek Polek w tym wieku znajdziemy na stronie nfz.gov.pl (seniorki stanowią niemal 14 proc. widowni internetowej tego portalu), homebroker.pl (13 proc. widowni) oraz limango.pl (13 proc. widowni).
Analiza czasu, jaki internauci w tej grupie wiekowej poświęcają na aktywność w sieci również przynosi ciekawe wnioski. Kobiety w wieku 55+ najwięcej czasu spędzają na stronie kurnik.pl (średni czas na użytkownika: 24 godzin i 30 minut) oraz tvn.player.pl (średni czas: 20 godzin i 20 minut). Mężczyźni z kolei najdłużej przebywają na stronie rmfon.pl (średni czas 38 godzin i 24 minuty) oraz moje.polskieradio.pl (średni czas: 32 godziny i 11 minut).
Bułgarscy e-seniorzy
W przeciwieństwie do polskich seniorów, wśród widowni internetowej Bułgarii w wieku 55+ nieznacznie przeważają kobiety (185 tys.) Męskie grono użytkowników w analizowanej grupie liczy niemal 177 tys.
Największą liczbę bułgarskich seniorów znajdziemy na serwisie informacyjnym bułgarskiego tygodnika 168chasa.bg (mężczyźni w tym wieku stanowią ponad 17 proc. widowni internetowej tej witryny), stronie poświęconej rolnictwu bgfermer.bg (15 proc. widowni) oraz portalu informacyjno-biznesowym lev.bg (13 proc. widowni)
Kobiety z kolei najchętniej odwiedzają serwisy poświęcone zdrowiu, portale o tematyce podróżniczej i popularno-naukowej oraz witryny informacyjne. Największy odsetek internautek w wieku 55+ notują portale: geo-bg.bg (dopasowanie: 12 proc.), zdravnitza.com (12 proc. widowni) oraz netinfocompany.bg (12 proc. widowni).
Większy udział seniorów w widowni internetowej to widoczny znak czasu. Rozwój technologii sprawia, że dla wielu to właśnie sieć stała się pierwszym źródłem informacji i najszybszym kanałem komunikacji. Po etapie lęku przed nowościami, również ludzie starsi powoli przekonują się do tej formy „bycia na bieżąco”.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.