Szum medialny, który w Stanach Zjednoczonych wytworzył się wokół iPhone’a, dotarł również do Polski. Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR), o nowym gadżecie firmy Apple słyszało niemal 60 proc. młodych Polaków.
Obecnie na polskim rynku urządzenie można nabyć przede wszystkim na aukcjach internetowych. Oficjalna sprzedaż iPhone’a w Polsce rozpocznie się prawdopodobnie pod koniec 2007 roku, jednak już dziś na jego zakup zdecydowanych jest 4 proc. młodych Polaków, a kolejne 17 proc. rozważa taką ewentualność. Oznaczałoby to, że sprzedaż telefonu ma szansę w krótkim czasie osiągnąć poziom 0,5 mln egzemplarzy.
Operator, któremu uda się pozyskać wyłączność na dystrybucję urządzenia w Polsce może więc liczyć na przypływ nowych klientów. Z danych opublikowanych przez firmę badawczą Interpret („iPhone buyers have no regrets”) wynika, iż na rynku amerykańskim połowa nabywców iPhone’a zrezygnowała z usług swojego dotychczasowego operatora, aby kupić nowy produkt firmy Apple.
Czy również w Polsce będziemy mieli do czynienia z podobną sytuacją? Jak wskazują wyniki badania IIBR, większość najbardziej zdeterminowanych fanów produktu iPhone, aby stać się posiadaczem urządzenia, bez wahania zmieni dotychczasowego operatora sieci, jeśli tylko zajdzie taka konieczność. Co interesujące, deklaracje te pochodzą zarówno od klientów korzystających obecnie z usług pre–paid, jak również – teoretycznie bardziej lojalnych – abonentów post-paid.
Można więc przewidywać, że – podobnie jak na rynku amerykańskim – również w Polsce iPhone okaże się komercyjnym sukcesem nie tylko producenta, ale także operatora sieci, któremu uda się włączyć telefon do swojej oferty.
Badanie zrealizowane zostało w lipcu 2007 metodą CAWI na próbie 2204 osób w wieku 15-35 lat. Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) jest agencją badawczą należącą do Grupy Gemius.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.