Oglądalność programów informacyjnych we wrześniu spadła. Także dzienniki telewizyjne tracą widzów. Jak podaje dziennik Polska The Times, widownia „Wiadomości” w zeszłym miesiącu wynosiła 4,4 mln osób – to o 12 proc. mniej niż rok wcześniej. Podobne spadki zanotowały „Wydarzenia” (2,3 mln widzów – mniej o 11,7 proc. niż rok wcześniej) i „Panorama” (1,4 mln widzów – mniej o 12,4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Najmniej widzów straciły „Fakty” TVN, które śledziło 3,6 mln osób (o 1 proc. mniej). Główne wydania serwisów informacyjnych, mimo widocznego spadku oglądalności, mają jednak stałych widzów. Co wpływa na popularność danych dzienników?
Najnowszy raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przynosi odpowiedź na to pytanie. Analiza porównawcza czterech najważniejszych dzienników informacyjnych: „Wiadomości”, „Wydarzeń”, „Panoramy” oraz „Faktów”, wyraźnie pokazuje różnice i podobieństwa w programach informacyjnych. Dobór tematów jest zbliżony we wszystkich stacjach. Dominuje polityka i doniesienia o wypadkach i katastrofach. Zauważyć można również pewne różnice – telewizja publiczna w dziennikach informacyjnych więcej miejsca poświęca tematyce związanej z kulturą i sprawami dotyczącymi Kościoła. Z kolei dziennikarze TVN i Polsatu stawiają na zabawne, ironiczne komentarze, dzięki czemu dzienniki tych stacji mają nieco lżejszą, ciekawszą formę.
Wyraźne podobieństwo widoczne jest w kwestii związanej z liczbą przedstawicieli danego ugrupowania, pojawiających się w głównych wydaniach serwisów informacyjnych. Z raportu wynika, że we wszystkich stacjach najczęściej występowali politycy PiS-u, co ciekawe – także w bojkotowanym przez nich TVN-ie.
Osobny temat raportu to antenowe wpadki – językowe, techniczne i merytoryczne. Najmniej błędów przydarzyło się wydawcom „Faktów”, którym należy pogratulować profesjonalizmu. Resztę… taktownie przemilczymy.
Dobór tematów, charakter przekazu oraz profesjonalna realizacja programu z pewnością znacząco wpływają na popularność poszczególnych programów. Wyniki oglądalności dobitnie pokazują, że widz spragniony jest raczej nieco lżejszej, nowocześniejszej formy dziennika telewizyjnego.
Raport (pdf): www.press-service.com.pl/pl/aktualnosci/art28
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.