Samolotem do Grecji, w sierpniu, najchętniej z Warszawy płacąc 4500 zł za rezerwację – przelewem, wypoczywając w hotelu *** na Krecie i rezerwując do 20 dni przed wyjazdem. Tak w skrócie wyglądają preferencje urlopowe polskich internautów w IV raporcie ’Podróże internautów’ przygotowanym przez Travelplanet.pl, w którym uczestniczyło już w sumie 35 000 użytkowników sieci.
Tradycyjnie od początku prowadzenia raportu (od 2001r) najwięcej rezerwacji dokonują internauci z Warszawy – 25%. Na dalszych miejscach są największe miasta w Polsce.
Nadal najwięcej rezerwacji dokonują mężczyźni (59,7%), wybierając najczęściej wycieczkę z przelotem samolotem (84%). Coraz rzadziej wybierane są wycieczki autokarowe (1,85%), które tracą pozycję (spadek o 50% w porównaniu do 2004) po spadku cen wycieczek czarterowych – głównie z powodu umacniania się polskiej waluty. Nadal najchętniej wybierane są hotele trzygwiazdkowe (43,8%), oraz czterogwiazdkowe (32%). Dużym zaskoczeniem jest wzrost aż o 50% zainteresowania ofertami typu all inclusive (28%), przeczy to obiegowej opinii, że dla polskich turystów liczy się jedynie cena.
Kolejną niespodzianką jest okres wyjazdu internautów. Najchętniej wyjeżdżamy w sierpniu (20,3%), ale na drugim miejscu nie jest lipiec, ale wrzesień. Polacy docenili zalety wypoczynku w tym miesiącu, szczególnie w krajach Basenu Morza Śródziemnego – brak upałów i tłoku oraz dojrzałe owoce. Coraz chętniej wyjeżdżamy jedynie na 7 dni (58%), związane jest to z ogólnymi zmianami preferencji urlopowych. Popularniejsze stają się wyjazdy dwa razy do roku, ale na 7 dni. Okazuje się, że dwukrotny wyjazd w ciągu roku może być w niektórych przypadkach niewiele droższy niż 14 dniowa wycieczka w szczycie sezonu.
Po raz pierwszy w roku 2005 raport obejmuje także zakup biletów lotniczych w Internecie. Ten segment turystyki dzięki tanim liniom lotniczym bardzo dynamicznie rośnie także w Internecie. Bardzo ciekawie wyglądają kierunki docelowe przelotów. Na 1 miejscu znalazł się Londyn (14%), co jest głównie zasługą otwarcia brytyjskiego rynku pracy . Inne wyspiarskie miasto – irlandzki Dublin znalazło się także wysoko, bo na 3 miejscu (7%). Wzrost zainteresowania tymi kierunkami związany jest także z liberalizacją rynku lotniczego i znacznym obniżeniem cen przewoźników, dzięki pojawieniu się tanich linii lotniczych. Większość wylotów odbywa się z Warszawy (47%), na następnych miejscach są największe lotniska w miejscu największych skupisk ludności w Polsce – Katowicach i Krakowie.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.