W 2007 roku przeprowadzono prawie 2 miliony transakcji internetowych przy użyciu kart płatniczych – wynika z raportu Money.pl i eCard SA. To o 158 procent więcej niż w 2006 roku. Wartość transakcji kartowych w sieci wyniosła 488 milionów zł – to wzrost o 169 procent w stosunku do roku 2006.
Chętniej sięgamy po karty płatnicze przy płatnościach za drobniejsze zakupy. Średnia wartość takiej transakcji w 2006 roku wynosiła 238 zł, w 2007 r. – 248 złotych. To znacznie mniej niż w latach jeszcze wcześniejszych: w 2005 r. średnia płatność kartą w internecie wyniosła 322 zł, a w 2004 – 404 złote.
Z usług bankowych przez internet korzystało już aż 28 procent polskich internautów. Bankowość elektroniczna nie rośnie tak mocno, jak na przykład e-zakupy, bo Polacy od dawna korzystają z niej intensywnie. W 2006 korzystanie z tych usług deklarowało 26 procent użytkowników sieci.
Najczęściej sięgamy po karty płacąc za usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie komputerowe, dostęp do usług internetowych i do kontentu. Płatności tego typu stanowią aż 22 procent wszystkich transakcji kartowych w sieci.
Druga w kolejności jest turystyka. Aż 17 procent transakcji kartami w sieci stanowią płatności za wycieczki, bilety lotnicze, rezerwacje hotelowe, wynajem aut itd. Ze względu na wartość, kategoria ta stanowi aż 26 procent i jest największą grupą. Płatności za ubezpieczenia i usługi finansowe stanowią natomiast 16 procent transakcji internetowych realizowanych w ten sposób.
Co ciekawe, płatności za książki, prasę lub płyty stanowią tylko 14 procent, za produkty i usługi z kategorii: zdrowie i uroda oraz za artykuły odzieżowe – po 4 procent. Tymczasem książki i odzież to produkty najczęściej kupowane w internecie. Sklepy internetowe oferujące taki asortyment często pozwalają płacić za produkty na różne sposoby – gotówką przy odbiorze, przelewem, kartami. W przypadku drobnych zakupów ciągle większą popularnością wśród klientów cieszą się środki płatnicze inne niż karta.
Na koniec trzeciego kwartału 2007 roku w Polsce było prawie 26 milionów kart płatniczych. Co trzecia karta na rynku to nadal karta debetowa.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...