Wzrost sprzedaży to jeden z głównych powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na wprowadzenie programów lojalnościowych. Badania przeprowadzone przez Motivation Direct, we współpracy z ekspertami z Uniwersytetu Warszawskiego, pokazują, że aż 56% firm wskazuje właśnie chęć zwiększenia sprzedaży jako kluczowy motywator do wdrożenia tego typu rozwiązań. Ale w jakim stopniu programy lojalnościowe rzeczywiście wpływają na pozyskiwanie nowych klientów, utrzymywanie dotychczasowych oraz budowanie przewagi konkurencyjnej? Odpowiedzi na te pytania dostarcza badanie Motivation Direct.

Najważniejsze funkcje nowoczesnych programów lojalnościowych
Wprowadzenie programu lojalnościowego to decyzja, która wspiera realizację wielu celów biznesowych. Programy te pełnią szereg istotnych funkcji, takich jak zmniejszenie kosztów pozyskiwania nowych klientów, redukcję rotacji konsumentów oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Co więcej, przykłady zastosowań programów lojalnościowych wskazują, że narzędzie to może również być wykorzystywane do gromadzenia cennych danych oraz lepszego zrozumienia nawyków zakupowych klientów.
Jednak dwa czynniki – zwiększenie lojalności klientów przez budowanie długofalowych relacji oraz zwiększenie sprzedaży – pojawiają się najczęściej jako główne motywatory do implementacji omawianego rozwiązania.

Źródło: Raport „Badanie programów wsparcia sprzedaży” Warszawa 2025
Jak wdrożenie programu lojalnościowego wspomaga sprzedaż?
Firmy zastanawiające się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym lub innym rodzaju biznesu, często szukają informacji na temat skuteczności programów lojalnościowych w osiąganiu tego celu. Jednym ze sposobów, by to zweryfikować, jest sprawdzenie wyników firm, które już zdecydowały się na wdrożenie takiego narzędzia.
Badanie przeprowadzone przez Motivation Direct pokazuje, że 79% respondentów uważa, że programy lojalnościowe skutecznie przyczyniają się do utrzymania klientów, odpowiedzi „zdecydowanie tak” lub „raczej tak” udzieliło aż 79% badanych przedsiębiorstw. Warto także zauważyć, że 67% firm uznaje, iż programy te przyciągają nowych klientów. Kolejnym interesującym wynikiem jest fakt, że 38,6% badanych wskazuje, iż krótkoterminową korzyścią z wdrożenia programu lojalnościowego jest wzrost liczby transakcji w krótkim okresie.

Źródło: Raport „Badanie programów wsparcia sprzedaży” Warszawa 2025
Korzyści z wdrożenia programu lojalnościowego
Dane pokazują, że większość firm pozytywnie ocenia związek między programami lojalnościowymi a wzrostem sprzedaży. Istnieje jednak również wiele innych korzyści, które płyną z tego rozwiązania.
Wśród krótkoterminowych korzyści wymienia się: przyciąganie nowych klientów (37,6%) oraz budowanie świadomości i rozpoznawalności marki (również 37,6%). Natomiast do najczęściej wymienianych długoterminowych efektów należą: wzrost lojalności klientów (59,4%), wzmocnienie wizerunku marki (44,5%) oraz lepsze zrozumienie klientów i personalizacja oferty (29,7%).
Dowiedz się więcej, jak działa program lojalnościowy i jak skutecznie wspiera on realizację innych celów biznesowych. Przeczytaj nasze darmowe badanie programów wsparcia sprzedaży.
Zwiększ sprzedaż i popraw lojalność z Motivation Direct
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i rozważasz wdrożenie programu lojalnościowego w swojej firmie, skontaktuj się z Motivation Direct. Oprócz analizowania rynku i śledzenia trendów, firma tworzy rozwiązania, które pomagają przedsiębiorstwom zwiększyć efektywność i osiągnąć sukces sprzedażowy.
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!