Odpowiedz na to pytanie znają z pewnością zwycięzcy rankingu na najlepiej przeprowadzony debiut giełdowy. HTL-Strefa okazała się być spółką, której emisja akcji zakończyła się największym sukcesem. CA IB Securities oraz DM IDMSA zwycięzcami rankingu domów maklerskich, które wchodzą w skład większego opracowania jakim jest Raport IPO 2007.
Portal finansowy www.IPO.pl już po raz drugi ocenił skuteczność Domów Maklerskich wprowadzających spółki na parkiet. W tym roku ranking został wzbogacony o prezentację najlepszych spółek debiutujących w 2006 roku.
Rankingi stanowią część Raportu IPO 2007 zawierającego szczegółowe podsumowanie rynku pierwotnego w 2006 roku, analizę IPO jako atrakcyjnego sposobu finansowania przedsiębiorstw oraz perspektywy rozwoju GPW. Raport jest dedykowany dla przedsiębiorstw, które wciąż poszukują nowych sposobów na pozyskanie kapitału, a tym sposobem może być debiut giełdowy – coraz popularniejszy w Polsce.
Główną częścią Raportu IPO 2007 są rankingi domów maklerskich oraz debiutów giełdowych.
Przedmiotem oceny rankingu były domy maklerskie, które w 2006 roku były aktywne na rynku pierwszych ofert publicznych – wprowadziły, co najmniej dwie spółki, których debiut akcji bądź praw do akcji nastąpił w 2006 roku. We wskazanym powyżej okresie odbyło się 38 IPO, na potrzeby rankingu analizowanych zostało 36 IPO. Jako, że dom maklerski jest niezbędnym partnerem w drodze po kapitał, właściwy jego wybór jest jednym z kluczowych czynników sukcesu oferty.
Najskuteczniejszymi partnerami w drodze na giełdę okazały się domy maklerskie: CA IB Securities (zwycięzca w kategorii emisji powyżej 50 mln zł) oraz Dom Maklerski IDMSA (lider w emisjach do 50 mln zł).
Drugi ranking debiutów ukazuje możliwości, jakie daje rynek pierwotny spółkom umiejętnie przeprowadzającym debiut. Obrazuje on, jak wielkim źródłem kapitału jest warszawska giełda i jak wiele środków w stosunku do sumy bilansowej spółki można z niej pozyskać. Jest również dowodem na to, że emisja może być przeprowadzona bardzo niskim kosztem.
Najlepszymi debiutami mogły pochwalić się spółki: Multimedia (największy i najtańszy debiut), HTL- Strefa (najatrakcyjniejszy debiut – liczony na podstawie stopy zwrotu po miesiącu) oraz Inwest Consulting (najbardziej znaczący debiut – pozyskany kapitał / suma bilansowa).
Raport IPO 2007 wraz z rankingami najlepszych debiutów oraz domów maklerskich w 2006 jest wspólnym przedsięwzięciem Portalu Finansowego WWW.IPO.pl oraz Magazynu CEO. Patronem wydarzenia jest Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie. Szczegóły dotyczące rankingów oraz pełny Raport IPO 2007 dostępny jest na stronach portalu.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.