Acxiom Polska tym razem zagląda do domów i kieszeni osób czuwających nad naszym stanem zdrowia.
W białych fartuchach znajdziemy zdecydowanie więcej Pań niż Panów (w proporcjach 60 do 40) wynika z danych zebranych poprzez Ogólnopolski Kwestionariusz Produktów i Usług Acxiom Polska. Lekarze i farmaceuci stanowią grupę zawodową, która na tle statystycznej polskiej rodziny, wypada bardzo korzystnie – cechuje się dobrą sytuacją materialną oraz finansową, należą do niej ludzie aktywni i otwarci na nowinki technologiczne.
Własny dom lub mieszkanie posiada ponad 77% z nich, podczas gdy w wynajętych kwaterach zamieszkuje niecałe 7%. Jedna trzecia adeptów medycyny prowadzi jedno lub co najwyżej dwuosobowe gospodarstwa domowe, choć najbardziej popularnym modelem rodziny pozostaje gospodarstwo wielkości trzy-cztery osoby (51% wskazań).
Choć zawód powszechnie szanowany i uważany za intratny, dochodami powyżej 4000 zł może pochwalić się 20% lekarzy i farmaceutów. Najczęściej (36% z nich ) zarabiają oni w granicach 2200 – 4000 zł. Nie muszą jednak zaciskać pasa – jedna czwarta przeznacza na tygodniowe zakupy kwoty większe niż 250 zł, 49% płaci za telefon stacjonarny rachunki wynoszące powyżej 100 zł, a w 26% gospodarstw znajduje się więcej niż jedno auto.
Doktorzy myślą poważnie o przyszłości – 29% z nich (to jest ponad dwukrotnie częściej niż statystyczny Polak) korzysta z instrumentów związanych z oszczędzaniem.
41% posiada w domu własny komputer, a 35% deklaruje internet i komputer jako swoje hobby. Rzadko można ich spotkać przed telewizorem – 47% z nich przed szklanym ekranem spędza nie więcej niż 2 godziny dziennie. Preferują raczej książki (71%), interesują się kulturą/polityką/podróżami (64%) oraz chętnie poświęcają czas na podnoszenie swoich umiejętności/naukę języków obcych (42%).
Chętnie podróżują – tylko 16% spędza wakacje w domu, 37% wybiera na urlop któryś z krajów europejskich, a 12% wyjeżdża poza Stary Kontynent.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.