Współtwórca Yahoo!, Jerry Yang, zrezygnował z zasiadania w zarządzie firmy i pełnienia innych funkcji. To kolejna roszada w internetowej spółce.
Yang założył Yahoo! w 1995 roku razem z Davidem Filo. Od pewnego czasu jego obecność w przechodzącej poważne zawirowania firmie wywoływała krytyczne komentarze. Pojawiały się głosy, że Yang powinien z Yahoo! odejść.
Mój czas w Yahoo!, od momentu założenia firmy do chwili obecnej, obejmował najbardziej ekscytujące i satysfakcjonujące momenty w moim życiu. Nadszedł jednak czas bym poszukał innych wyzwań, poza Yahoo! Opuszczam firmę, którą założyłem blisko 17 lat temu, ale jestem pełen entuzjazmu z powodu objęcia stanowiska dyrektora generalnego przez Scotta Thompsona – napisał Jerry Yang w liście do zarządu.
Yahoo! zmaga się z największym w swej historii kryzysem. Restrukturyzację firmy przeprowadzić miała Carol Bartz, która zastąpiła Jerry’ego Yang’a na stanowisku dyrektora generalnego w 2009 roku. Nie sprostała jednak stawianym jej oczekiwaniom i została zwolniona we wrześniu 2011 roku.
Rynkowa wycena Yahoo! utrzymuje się na poziomie ok. 19 mld dolarów. Od dawna pojawiają się pogłoski o możliwej sprzedaży firmy. Już w październiku pisaliśmy o wycofaniu się z Japonii, co mogło być działaniem przygotowującym do sprzedaży. Pod koniec listopada Yahoo! podpisała umowę poufności z Microsoftem, dzięki której ten może przyjrzeć się finansowej kondycji firmy, co było komentowane jako powrót do negocjacji przejęcia.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.