K2: Nowe oblicze portalu PLAY

Opublikowano: 11 września 2007. Kategoria: Bez kategorii. Tagi:

Nie od dziś wiadomo, że dobra strona internetowa jest kluczem do sukcesu. Nie dziwi więc fakt, że giganci rynku wynajmują profesjonalne agencje interaktywne z najwyższej półki. W ten sposób powstają oryginalne projekty, wyróżniające się na tle innych.
Trzeba pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Najpierw należy bardzo dokładnie wysondować potrzeby grupy docelowej. To właśnie Klienci są dźwignią działania każdej firmy i to z myślą o nich witryna będzie projektowana lub modyfikowana. Czasami nie wystarcza już zwykła strona internetowa – coraz większą popularnością cieszą się portale o charakterze społecznościowym, tzn. takie, za pośrednictwem których użytkownicy będą mogli łączyć się w większe grupy, poznawać nowych ludzi, dzielić się swoimi spostrzeżeniami czy zainteresowaniami. Na przykładzie PLAY widać wyraźnie, że taka strategia opłaca się i jest bardzo doceniana przez Klientów. Społeczność ludzi młodych, wykształconych, interesujących się nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi to grupa docelowa nowego operatora komórkowego.

Mimo, że portal www.playmobile.pl działał już wcześniej, nowy layout strony stworzono od podstaw. K2 Internet rozpoczęła pracę w czerwcu 2007 roku. Założenia były następujące: portal ma być prosty w obsłudze, przejrzysty i ciekawy. Strona została poszerzona o dodatkowe funkcje. Zmianie uległa tak zwana „skórka”, czyli oprawa graficzna, a także układy stron i liczba szablonów, na których bazuje portal. Jest ich teraz zdecydowanie mniej, co ułatwia użytkownikowi „nauczenie się” portalu, pozwala zapamiętać charakterystyczne cechy i układy oraz zapobiega dezorientacji podczas oglądania kolejnych podstron.

K2: Nowe oblicze portalu PLAY 1

Najważniejszą rzeczą jest obecnie łatwiejszy dostęp do informacji. Podczas tworzenia portalu przestrzegano zasady „trzech kliknięć”. Oznacza to, że użytkownik po najwyżej trzech kliknięciach jest w stanie dotrzeć do dowolnej informacji umieszczonej na portalu. Starannie opracowana ergonomia stron sprawia, że każdy – nawet najmniej zaawansowany internauta – ma szansę szybko odnaleźć informacje, która go interesuje.

„Według badań, jeśli jakaś informacja jest trudna do odnalezienia, bądź słabo widoczna, użytkownik często nie zadaje sobie trudu odnalezienia jej. Maksymalna liczba kliknięć, jakie powinien wykonać użytkownik to trzy. Dzięki nowemu projektowi strony ta zasada obowiązuje w całym naszym portalu. Każdy odnajdzie łatwo i szybko informację, której szuka. Dzięki temu nie tylko będzie częściej zaglądał na stronę, ale również będzie pozytywnie kojarzył markę.” – mówi Stefan Nowak, Portal Solution Manager PLAY

To, co wyróżnia portal na tle innych to sposób prezentacji treści – jest teraz bardziej multimedialny i interaktywny, co podkreśla nowoczesność i innowacyjność PLAY. Bardzo istotne są również kolory, które nie były dobrane przypadkowo – biel symbolizuje przejrzystość oferty, szarości – profesjonalizm obsługi i zaawansowanie technologiczne, a fiolet ożywia całość i sprawia, że strona wygląda elegancko i atrakcyjnie.

Oprócz opracowania layoutu, K2 stworzyło mechanizmy, dzięki którym portal został wzbogacony w kalkulatory, wyszukiwarki czy porównywarki modeli aparatów pomagające w wyborze modelu telefonu. Każdy będzie mógł teraz z łatwością dostosować ofertę do swoich potrzeb. Portal jest na tyle elastyczny, że umożliwia operatorowi dodawanie nowych produktów czy usług. Wiadomo bowiem, że nowe oferty PLAY ma już w przygotowaniu i już niebawem światło dzienne ujrzą nowe, atrakcyjne taryfy biznesowe. Agencja odpowiedzialna za projekt graficzny i funkcjonalność strony zaledwie w sześć tygodni stworzyła coś niezwykle oryginalnego i miłego dla oka, nie zapominając o dodaniu najnowszych rozwiązań technicznych, z powodzeniem odpowiadających najlepszym zagranicznym wzorom.

K2: Nowe oblicze portalu PLAY 2

Strona powstawała w ścisłej współpracy z Klientami PLAY. Wspólnie z nimi zaprojektowano nowe rozwiązania i sprawdzono ich funkcjonalność. Zachowanie proporcji między funkcjonalnością i przejrzystością okazało się sprawą kluczową.

„Przeprowadziliśmy szczegółowe badania wśród użytkowników, co pozwoliło nam na jak najdokładniejsze poznanie potrzeb i wymagań naszych Klientów. To właśnie dzięki ścisłej współpracy z nimi udało nam się odnaleźć niedociągnięcia i poprawić je w taki sposób, by strona była przejrzysta dla każdego. Chcieliśmy uniknąć sytuacji, kiedy ktoś zniechęcony skomplikowanym układem strony przestanie szukać informacji. Udało nam się w stu procentach zachować klarowność i funkcjonalność” – mówi Tomasz Tomczyk, wiceprezes Zarządu K2 Internet S.A.

Współpraca pomiędzy K2 Internet i PLAY rozpoczęła się już na początku 2006 roku. Obejmowała zaprojektowanie pierwszej odsłony portalu Play – w wersji WWW, jak i portalu mobilnego. W trakcie rozwoju współpracy pojawiła się idea stworzenia portalu społecznościowego, do miana którego aspiruje obecnie strona PLAY.

Planowane jest rozszerzenie współpracy na nowe płaszczyzny. Już niedługo wspólnymi siłami powstaną nowe rozwiązania zarówno na obszarze taktycznym jak i wizerunkowym. Zaimplementowane zostaną nowe możliwości, co wzbogaci i urozmaici portal.

Autor: Tomasz Tomczyk,
Wiceprezes Zarządu K2 Internet

K2 Internet jest innowacyjną firmą marketingowo-technologiczną świadczącą wyspecjalizowane usługi w zakresie wykorzystywania nowych mediów oraz technologii w biznesie. Swoją ofertę adresuje do dużych przedsiębiorstw polskich i międzynarodowych. Wśród klientów K2 Internet S.A. znajdują się m.in.: Coca-Cola, IKEA, Michelin, Nokia, Volvo, Sanitec Koło, Play, Hoopla.pl i Pracuj.pl. Spółka była wielokrotnie nagradzana i wyróżniana w najważniejszych konkursach branżowych.

www.playmobile.pl

www.k2.pl

Hanna LaskowskaK2: Nowe oblicze portalu PLAY

Podziel się!

O autorze

hania