Z pewnością lubimy, kiedy ktoś kliknie „Lubię to!” pod naszym postem czy zdjęciem Facebooku. A gdyby nasze ubranie oznajmiało nam fakt zdobywania facebookowych fanów poprzez delikatny uścisk?
Uczniowie z MIT Media Lab uznali, że powiadamianie o kliknięciu „Lubię to!” za pomocą ubrania może być ciekawym eksperymentem. Jedna z uczennic, Melissa Chow zaprojektowała i wykonała kamizelkę, która spełnia to zadanie.
Kamizelka jest przykładem eksperymentu pod kierownictwem prof. Hiroshi Ishii, który miał na celu wprowadzanie w życie nietypowych urządzeń interaktywnych opartych na dotyku. Zastanawiano się przy tym, jakie pomysły mogą wejść do codziennego życia, a które będą odrzucone jako „zbyt nowatorskie”. Melissa Chow określiła to w następujący sposób:
Byliśmy zainteresowani w przekraczaniu istniejących granic, zarówno technologicznie jak i pod względem akceptacji społecznej.
Kluczowym zagadnieniem stawianym poprzez projekt było sprawdzenie, w którym momencie materialne media stają się niewygodnie dla użytkowników? Jak wyjaśnia Mellisa Chow większość z nas może poprzez kamizelkę poczuć miły dotyk związany z „lubieniem” na Facebooku, jednak wciąż pozostaje pytanie: w jakim stopniu chcemy aby wirtualny świat wkroczył do naszego codziennego, fizycznego życia?
źródło: fastcodesign.com
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.