Kaspersky Lab potwierdza, że domena usa.kaspersky.com została zaatakowana w piątek, 6 lutego 2009 r. Atak został przeprowadzony z wykorzystaniem metody „SQL injection” i dotyczył jednej z podstron serwisu poświęconej pomocy technicznej. Wykorzystana przez hakera luka znajdowała się w nowej wersji strony pomocy technicznej uruchomionej pod koniec stycznia 2009 r. Hakerowi udało się dostać do struktury strony jednak próba pobrania danych nie powiodła się, w związku z czym żadne informacje nie wyciekły ani też nie zostały zmodyfikowane.
Natychmiast po wykryciu luki personel amerykańskiego oddziału Kaspersky Lab podjął działania w celu jej usunięcia i udało się to w ciągu 30 minut. Haker nie miał możliwości uzyskania dostępu do jakichkolwiek innych sekcji pozostałych stron Kaspersky Lab, w tym polskiej.
Pracownicy amerykańskiego oddziału Kaspersky Lab w chwili obecnej badają incydent przy udziale Davida Litchfielda z niezależnej organizacji Next Generation Security Software. Po zakończeniu analizy raport Litchfielda zostanie upubliczniony.
Jak podaje Kaspersky Lab pracownicy ochrony danych rozumieją, że atak mógł mieć znacznie poważniejsze skutki i przeprowadzają dodatkowy, bardzo szczegółowy audyt bezpieczeństwa wszystkich oficjalnych stron firmy na całym świecie, aby podobny atak nie mógł mieć miejsca w przyszłości.
Podano także informację, że dział badawczo-rozwojowy firmy jest całkowicie niezależny od struktury odpowiedzialnej za serwisy www i z tego względu atak nie miał żadnego wpływu na jakość oferowanych przez firmę produktów.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.