Kayak przechodzi w ręce Priceline za 1,8 mld dolarów

Opublikowano: 9 listopada 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Firma Priceline przejęła turystyczną wyszukiwarkę Kayak za 1,8 mld dolarów. To świetna, zyskowna marka, przekonuje nowy właściciel.

Kayak przechodzi w ręce Priceline za 1,8 mld dolarów 1Sprzedaż Kayak odbywa się trzy miesiące po tym jak serwis ogłosił wejście na rynek Nasdaq. Nabywca zapłaci za firmę 500 mln dolarów w gotówce i 1,3 mld w opcjach.

Kayak zbudował silną markę w branży e-turystycznej i ich rentowny wzrost jest znakiem ich popularności – powiedział Jeffrey Boyd, szef Priceline.

W sierpniu Kayak miał 76,9 mld dolarów dochodu, 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto uplasował się na poziomie 7,3 mln dolarów (19 centów na akcję) – dwa razy więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. Wczoraj ogłoszono także wyniki za ostatni kwartał – serwis miał 78,6 mln dolarów przychodu.

Kayak pozostać ma osobnym podmiotem, zarządzanym przez obecnych menadżerów.

Kayak powstał w 2004 r. w USA. Założyciele – Steven Hafner i Paul English – podsumowują swój pomysł jednym zdaniem: „Chcieliśmy stworzyć serwis, który będzie przeszukiwał wszystkie inne strony turystyczne”. Użytkownik Kayak wpisuje daty i miejsca, a serwis przeszukuje dla niego jednocześnie strony linii lotniczych i hoteli oraz pośredników, którzy oferują bilety, noclegi i inne usługi. Po wyszukaniu oferty, użytkownik sam decyduje, gdzie dokona rezerwacji, przechodząc bezpośrednio do strony linii lotniczej, hotelu, wypożyczalni samochodów czy agenta online. We wrześniu Kayak zadebiutował w Polsce.

Dawid ZarazińskiKayak przechodzi w ręce Priceline za 1,8 mld dolarów

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.