W okresie październik/grudzień 2001 r. międzynarodowa firma badawcza Pro Active International (http://www.proactiveinternational.com) w ramach ogólnoświatowych badań „The Internet Monitor Site Report” prowadziła sondaż wśród użytkowników wortalu finansowego Money.pl (www.Money.pl). Badania koordynowała sieć reklamowa Ad.net (www.adnet.pl).
Na tej podstawie zbudowany został szeroki i co najważniejsze wiarygodny profil użytkowników serwisu Money.pl.
Zgodnie z wynikami badań użytkownicy Money.pl to w przeważającej części mężczyźni (73%), w wieku powyżej 25 lat (78%), z wyższym wykształceniem (50%), korzystający z Internetu od trzech lub więcej lat (80%).
Warto zwrócić uwagę na strukturę wiekową użytkowników wortalu. Aż 42% stanowią osoby w wieku 25-35 lat, a kolejne 36% osoby powyżej 35 roku życia. Taki podział wiekowy odbiega znacznie od średniej krajowej użytkowników Internetu gdzie dominują głównie osoby młodsze.
Wśród użytkowników Money.pl najliczniejszą grupę stanowią osoby aktywne zawodowo (87%). Studenci i poszukujący pracy stanowią zaledwie 13%. 68% użytkowników korzysta z serwisu w swoich miejscach pracy. Internet wykorzystują głównie do celów zawodowych. Poza portalami finansowymi, odwiedzają serwisy informacyjne oraz strony instytucji rządowych. Poszukują specyficznych informacji, bieżących oraz archiwalnych notowań różnych instrumentów finansowych. Bardzo często korzystają również przygotowanych analiz porównawczych.
Coraz większa i stale rosnąca grupa użytkowników Money.pl przeprowadza za pośrednictwem Internetu różnego typu transakcje co świadczy o zwiększającym się zaufaniu Internautów do tego typu rozwiązań. Potwierdza to fakt że wśród naszych użytkowników 51% to osoby, które dokonywały już zakupów lub zamówień on-line.
Struktura zawodowa osób korzystających z wortalu przestawia się bardzo interesująco: aż 20% użytkowników serwisu to osoby na stanowiskach kierowniczych i właściciele, kolejne 20% zajmuje się w pracy finansami lub administracją, 10% pracuje w działach IT, a 10% zajmuje się sprzedażą.
Przeważają osoby reprezentujące firmy zatrudniające do 50 pracowników (37%). Istotną grupę stanowią również osoby z dużych przedsiębiorstw gdzie zatrudnienie sięga powyżej 1000 pracowników (17%).
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.