W Dniu Kobiet zobaczmy kim jest typowa polska internautka, czym się zajmuje, co ją interesuje, gdzie mieszka, które strony internetowe najczęściej odwiedza i do jakich celów wykorzystuje możliwości, jakie daje internet.
Przekonanie, że w świecie komputerów i internetu dominują mężczyźni przestało być uprawnione. Z najnowszych, grudniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w polskim internecie nie dominuje żadna z płci. Wskaźnik dopasowanie użytkowników (49,62 dla kobiet i 50,38 dla mężczyzn) wskazuje, że na stronach internetowych równie łatwo można spotkać kobiety i mężczyzn. Coraz większy dostęp do internetu oraz łatwość jego obsługi sprawiają, że to medium staje się tak powszechne, jak dotychczas powszechna była prasa, telewizja czy radio.
Według grudniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, przeciętna użytkowniczka sieci znajduje się w przedziale wiekowym 15 – 24 lata, jest mieszkanką aglomeracji miejskiej, posiada wyższe wykształcenie, a z zasobów sieci korzysta codziennie lub prawie codziennie, poświęcając tej czynności przeciętnie 27 godz. 23 min. i 45 sek. w miesiącu i dokonując przy tym średnio 1671,57 odsłon.
Jakie informacje są najczęściej poszukiwane przez polskie internautki? Odpowiedzi na to pytanie dostarczy analiza 12 kategorii tematycznych, które powstały kilka miesięcy temu, aby uporządkować rynek badań internetu w Polsce. Wśród kategorii grupujących witryny o tej samej lub podobnej tematyce, kobiety najczęściej wybierają te związane z rynkiem pracy, a także z tzw. stylem życia. Wśród witryn zgrupowanych w tej kategorii tematycznej użytkowniczki mogą znaleźć wiele cennych porad, sprawdzić horoskopy, przeczytać plotki i nowinki ze świata show biznesu. Nie zabraknie tu także serwisów adresowanych specjalnie do kobiet, a poświęconych wychowaniu dzieci, prowadzeniu domu oraz modzie i urodzie. Na przeciwległym biegunie kobiecych zainteresowań znajdują się zagadnienia związane z motoryzacją, sportem oraz nowymi technologiami.
Ranking dziesięciu witryn o najwyższym udziale kobiet w strukturze użytkowników pokazuje, jak różne są zainteresowania polskich internautek. Elektroniczne wydania pism kobiecych oraz tych adresowanych do nastolatek, strony produktowe, internetowy sennik, strona biblioteki – internetową widownię tych witryn stanowią przede wszystkim kobiety. Na pierwszym miejscu rankingu znajduje się jedyna w zestawieniu obcojęzyczna strona. Na kanadyjskiej witrynie www.elouai.com można zaprojektować własną lalkę, emotikon lub graficzną ikonę, wykorzystywaną na stronach internetowych lub w korespondencji mailowej.
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie kobiet internetem, rośnie liczba witryn adresowanych specjalnie dla nich. Serwisy te nie tylko dostarczają informacji i rozrywki, są także platformami wymiany informacji, doświadczeń i prezentacji kobiecego punktu widzenia.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.