Kobieca strona internetu

W Dniu Kobiet zobaczmy kim jest typowa polska internautka, czym się zajmuje, co ją interesuje, gdzie mieszka, które strony internetowe najczęściej odwiedza i do jakich celów wykorzystuje możliwości, jakie daje internet.
Przekonanie, że w świecie komputerów i internetu dominują mężczyźni przestało być uprawnione. Z najnowszych, grudniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w polskim internecie nie dominuje żadna z płci. Wskaźnik dopasowanie użytkowników (49,62 dla kobiet i 50,38 dla mężczyzn) wskazuje, że na stronach internetowych równie łatwo można spotkać kobiety i mężczyzn. Coraz większy dostęp do internetu oraz łatwość jego obsługi sprawiają, że to medium staje się tak powszechne, jak dotychczas powszechna była prasa, telewizja czy radio.

Według grudniowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, przeciętna użytkowniczka sieci znajduje się w przedziale wiekowym 15 – 24 lata, jest mieszkanką aglomeracji miejskiej, posiada wyższe wykształcenie, a z zasobów sieci korzysta codziennie lub prawie codziennie, poświęcając tej czynności przeciętnie 27 godz. 23 min. i 45 sek. w miesiącu i dokonując przy tym średnio 1671,57 odsłon.

Jakie informacje są najczęściej poszukiwane przez polskie internautki? Odpowiedzi na to pytanie dostarczy analiza 12 kategorii tematycznych, które powstały kilka miesięcy temu, aby uporządkować rynek badań internetu w Polsce.  Wśród kategorii grupujących witryny o tej samej lub podobnej tematyce, kobiety najczęściej wybierają te związane z rynkiem pracy, a także z tzw. stylem życia. Wśród witryn zgrupowanych w tej kategorii tematycznej użytkowniczki mogą znaleźć wiele cennych porad, sprawdzić horoskopy, przeczytać plotki i nowinki ze świata show biznesu. Nie zabraknie tu także serwisów adresowanych specjalnie do kobiet, a poświęconych wychowaniu dzieci, prowadzeniu domu oraz modzie i urodzie. Na przeciwległym biegunie kobiecych zainteresowań znajdują się zagadnienia związane z motoryzacją, sportem oraz nowymi technologiami.

Kobieca strona internetu 1

Ranking dziesięciu witryn o najwyższym udziale kobiet w strukturze użytkowników pokazuje, jak różne są zainteresowania polskich internautek. Elektroniczne wydania pism kobiecych oraz tych adresowanych do nastolatek, strony produktowe, internetowy sennik, strona biblioteki – internetową widownię tych witryn stanowią przede wszystkim kobiety. Na pierwszym miejscu rankingu znajduje się jedyna w zestawieniu obcojęzyczna strona. Na kanadyjskiej witrynie www.elouai.com można zaprojektować własną lalkę, emotikon lub graficzną ikonę, wykorzystywaną na stronach internetowych lub w korespondencji mailowej.
Kobieca strona internetu 2

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie kobiet internetem, rośnie liczba witryn adresowanych specjalnie dla nich. Serwisy te nie tylko dostarczają informacji i rozrywki, są także platformami wymiany informacji, doświadczeń i prezentacji kobiecego punktu widzenia.

www.gemius.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top