Kogo śledzić na Twitterze? Nasz przegląd #1

Opublikowano: 21 lipca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Twitter to bez wątpienia najbardziej popularny serwis mikroblogowy na świecie. Jego największą siłą są użytkownicy, którzy dzielą się swoją wiedzą lub ciekawymi linkami. Zapraszamy więc na nasz pierwszy przegląd ciekawych twitterowych profili.

Czy serwis, który pozwala wysyłać komunikaty w zaledwie 140 znakach może zaoferować nam coś wartościowego? Jesteśmy przekonani, że tak! Owszem, można tu znaleźć przekazy o nikłej wartości, takie jak: „jem śniadanie” albo „ale brzydka pogoda”, ale uważnie dobrana lista profili śledzonych daje niepowtarzalną okazję stworzenia autorskiego przeglądu interesujących źródeł, wymiany poglądów ze specjalistami w naszej dziedzinie, czy szansę dzielenia się doświadczeniem. A to już prawdziwa wartość.

Kogo śledzić na Twitterze? Nasz przegląd #1 1Dlatego postanowiliśmy, że co jakiś czas będziemy prezentować kilka profili, które uznajemy za interesujące i które z całą odpowiedzialnością możemy polecić jako warte śledzenia. Ustaliliśmy również warunki brzegowe: muszą być to polskie profile (choć osoby lub firmy je prowadzące piszą czasami w innych językach), które zajmują się szeroko rozumianym marketingiem internetowym lub e-biznesem oraz które dzielą się naprawdę wartościowymi treściami.

Na początek krótki przegląd osób i profili, które zajmują się domenami internetowymi.

@bartosiewicz – Andrzej Bartosiewicz, jeden z najbardziej doświadczonych ekspertów w branży domenowej nie tylko w Polsce ale i na świecie. W latach 2001-2010 Kierownik Działu Domen NASK, a w latach 2006-2010 członek i przewodniczący Rady Dyrektorów CENTR (organizacji skupiającej ponad 50 narodowych rejestrów domen internetowych). Obecnie szef Yon Consulting. Pisze po polsku i angielsku.

@Dryzek – Daniel Dryzek, jeden z najlepszych polskich inwestorów domenowych, autor bloga danieldryzek.pl i organizator branżowej konferencji MeetDomainers, na której pojawiają się najwięksi gracze domenowego świata. Pisze głównie po polsku, poruszając tematy domenowe, internetowe, biznesowe i podróżnicze.

@inamepl – konto prowadzone przez Rafała Galińskiego, specjalistę rynku domen oraz autora serwisu o domenach – Iname.pl. Pisze po polsku. Sporo ciekawych źródeł domenowych, linków do aukcji itp.

@rafalpietrzyk – Rafał Pietrzyk, współtwórca serwisu Di.pl Domeny Internetowe, współpracuje również z NameDrive, firmą działającą w branży nazw. Pisze głównie po polsku, z mniejszą częstotliwością. Sporo wieści z domenowych aukcji.

I kilka profili „około internetowych”…

@przemekspider – Przemysław Pająk, bloger i dziennikarz tech (współpraca z Newsweekiem). Twórca serwisu spidersweb.com. Pisze głównie po polsku, porusza tematy przede wszystkim związane z firmą Apple, znany z analitycznych, pogłębionych tekstów.

@paweltkaczyk – Paweł Tkaczyk, doskonale znany w środowisku internetowym, niezwykle pogodny specjalista w sprawach marek, typografii, internetu, właściciel agencji reklamowej Midea. Pisze po polsku, wpisy branżowe przeplata osobistymi, częsty gość Twittera.

@DawidPacha – Dawid Pacha, młody „social media geek”, jak sam o sobie pisze, bloger, zajmuje się marketingiem internetowym. Pisze przede wszystkim po angielsku i Twitter jest jego naturalnym środowiskiem.

@Wimmer – Paweł Wimmer, w branży – legenda, dziennikarz, bloger, esperantysta. Twórca m.in. serwisu Poradnik internauty. Pisze głównie po polsku, często jest źródłem ciekawych i niszowych treści znalezionych w internecie.

I na koniec trochę prywaty… Polecamy (z czystym sumieniem) również nasze kanały .

@biznesnova – kanał agregujący treści z naszych serwisów (e-biznes.pl, PRportal.pl, techcity.pl, aznews.pl). Tylko po polsku i tylko linki do ciekawych artykułów.

@wystartowali – kanał naszego serwisu Wystartowali.pl, gdzie recenzujemy startupy. Sporo ciekawych, niszowych projektów, informacje ze świata projektów internetowych.

To tyle w pierwszym przeglądzie twitterowych profili. Wkrótce kolejny. Jeśli macie Państwo swoje propozycje, prosimy zostawiać je w komentarzach.

Powyższy artykuł należy do serii wpisów pokazujących interesujące treści, które inspirować mogą nie tylko przedsiębiorców związanych z e-biznesem. Chcemy na sieć spoglądać w szerszym nieco kontekście: na poważnie, a czasem i z przymrużeniem oka. Jeśli macie Państwo swoje propozycje podobnych tematów lub własne treści do podzielenia się – prosimy o informację w komentarzach lub na adres redakcja@e-biznes.pl.

Zobacz również:

Źródło grafiki: cordless-delay.de

    Dawid ZarazińskiKogo śledzić na Twitterze? Nasz przegląd #1

    Podziel się!

    O autorze

    Dawid Zaraziński

    Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.