Kogo śledzić na Twitterze? Nasz przegląd #3 (konta firmowe)

Opublikowano: 1 października 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Twitter jest nie tylko miejscem, w którym utrzymywać możemy kontakt z przyjaciółmi; jest również kopalnią interesujących treści. Pod warunkiem, że wie się kogo warto obserwować. Przedstawiamy trzecią część naszego przeglądu ciekawych twitterowych profili!

W pierwszej i drugiej edycji naszego przeglądu proponowaliśmy Państwu konta osobiste, należące do konkretnych osób. Ustaliliśmy również niezbędne warunki do tego, by czyjś profil mógł zostać przez nas uwzględniony: musiał to być polski profil (choć osoby je prowadzące piszą czasami w innych językach), przedstawiające wartościowe treści z zakresu marketingu internetowego, e-biznesu.

Kogo śledzić na Twitterze? Nasz przegląd #3 (konta firmowe) 1Trzecie wydanie przeglądu postanowiliśmy poświęcić kontom firmowym. Chcieliśmy wyróżnić w ten sposób te firmy (w tym serwisy internetowe), które aktywnie i ciekawie wykorzystują Twittera do komunikacji ze swoimi klientami/użytkownikami, dla których mikroblog nie jest tylko tubą reklamową. Okazało się jednak, że nie jest wcale tak prosto znaleźć firmy, które aktywnie wykorzystują Twittera. Najczęściej – jeśli są już na nim obecne – to po prostu kopiują treści ze swoich kanałów RSS lub Blip’a.

Udało nam się znaleźć siedem interesujących profili, które spełniają postawione przez nas warunki. Z pewnością jest ich więcej – dlatego bardzo zachęcamy Państwa do wysyłania swoich propozycji: chętnie zaktualizujemy nasze firmowe zestawienie. Acha, jest też konto bonusowe…

@applicake – krakowska firma zajmująca się tworzeniem oprogramowania. Na Twitterze pisze po angielsku. Wysyła nie tylko linki do treści umieszczonych na swoim blogu (którego również polecamy!), ale również utrzymuje kontakt z innymi użytkownikami serwisu, zdradza nieco kuchni swojej działalności oraz informuje o ważnych branżowych wydarzeniach.

@AZPLdomains – szczeciński rejestrator domen internetowych AZ.pl. Prezentuje nie tylko szczegóły swojej oferty, ale również linki do domenowego serwisu informacyjnego AZnews. Twitter jest dla firmy kanałem komunikacji z klientami – firma odpowiada na pytania i komentarze. Pisze po polsku.

@TheNextWebPL – polska edycja serwisu The Next Web, poświęconego internetowi. Sporo linków do własnych zasobów, przy jednoczesnym zachowaniu kontaktu z innymi użytkownikami i wykorzystywaniu funkcji „retweet” dla ciekawych treści wysyłanych przez innych. Wpisy po polsku i angielsku.

@AdTaily – polski startup reklamowy z międzynarodowymi ambicjami. Na Twitterze pisze po angielsku, linkuje do autorskich treści, komunikuje się z innymi użytkownikami, dzieli się ciekawymi treściami znalezionymi w internecie.

@mojmac_pl – polski serwis poświęcony firmie Apple. Wpisy po polsku, kierujące do treści zamieszczanych na MojMac.pl, sporo dialogu z innymi użytkownikami.

@ComparoPL – porównywarka kursów i szkoleń, sporo tematyki internetowej. Firma pisze po polsku, część treści agregowana jest z serwisu Blip. Comparo komunikuje się z innymi użytkownikami, zamieszcza również bezpośrednie relacje z branżowych imprez oraz linki do ciekawych treści.

@mBankpl – wahaliśmy się nad umieszczeniem mBanku w zestawieniu, głównie z powodu agregowania treści z Blipa. Postanowiliśmy jednak wspomnieć o nim z racji pionierskiego wykorzystania mikroblogów w komunikacji z klientami. Firma pisze po polsku.

A na koniec bonus…

@ebiznesPL – niedawno uruchomione przez nas konto. Piszemy po polsku, informując o nowych treściach w serwisie, utrzymując relacje z innymi użytkownikami oraz dzieląc się znalezionymi treściami. Serdecznie zapraszamy do kontaktu!

Jak widać, polskie firmy mają jeszcze wiele do zrobienia w zakresie wykorzystania Twittera. Mamy nadzieję, że jeśli kiedyś wrócimy z przeglądem do kont firmowych nie będziemy mieli problemu ze znalezieniem wartych wyróżnienia profili.

Przypominamy również, że postanowiliśmy ułatwić obserwowanie wszystkich opisywanych przez nas profili. Pod tym adresem znaleźć można twitterową listę, którą stworzyliśmy specjalnie na potrzeby powyższego cyklu – będziemy ją uaktualniać kiedy pojawią się nowe części przeglądu.

Powyższy artykuł należy do serii wpisów pokazujących interesujące treści, które inspirować mogą nie tylko przedsiębiorców związanych z e-biznesem. Chcemy na sieć spoglądać w szerszym nieco kontekście: na poważnie, a czasem i z przymrużeniem oka. Jeśli macie Państwo swoje propozycje podobnych tematów lub własne treści do podzielenia się – prosimy o informację w komentarzach lub na adres redakcja@e-biznes.pl.

Zobacz również:

Źródło grafiki: cordless-delay.de

Dawid ZarazińskiKogo śledzić na Twitterze? Nasz przegląd #3 (konta firmowe)

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.