Twitter jest nie tylko miejscem, w którym utrzymywać możemy kontakt z przyjaciółmi; jest również kopalnią interesujących treści. Pod warunkiem, że wie się kogo warto obserwować. Przedstawiamy trzecią część naszego przeglądu ciekawych twitterowych profili!
W pierwszej i drugiej edycji naszego przeglądu proponowaliśmy Państwu konta osobiste, należące do konkretnych osób. Ustaliliśmy również niezbędne warunki do tego, by czyjś profil mógł zostać przez nas uwzględniony: musiał to być polski profil (choć osoby je prowadzące piszą czasami w innych językach), przedstawiające wartościowe treści z zakresu marketingu internetowego, e-biznesu.
Trzecie wydanie przeglądu postanowiliśmy poświęcić kontom firmowym. Chcieliśmy wyróżnić w ten sposób te firmy (w tym serwisy internetowe), które aktywnie i ciekawie wykorzystują Twittera do komunikacji ze swoimi klientami/użytkownikami, dla których mikroblog nie jest tylko tubą reklamową. Okazało się jednak, że nie jest wcale tak prosto znaleźć firmy, które aktywnie wykorzystują Twittera. Najczęściej – jeśli są już na nim obecne – to po prostu kopiują treści ze swoich kanałów RSS lub Blip’a.
Udało nam się znaleźć siedem interesujących profili, które spełniają postawione przez nas warunki. Z pewnością jest ich więcej – dlatego bardzo zachęcamy Państwa do wysyłania swoich propozycji: chętnie zaktualizujemy nasze firmowe zestawienie. Acha, jest też konto bonusowe…
@applicake – krakowska firma zajmująca się tworzeniem oprogramowania. Na Twitterze pisze po angielsku. Wysyła nie tylko linki do treści umieszczonych na swoim blogu (którego również polecamy!), ale również utrzymuje kontakt z innymi użytkownikami serwisu, zdradza nieco kuchni swojej działalności oraz informuje o ważnych branżowych wydarzeniach.
@AZPLdomains – szczeciński rejestrator domen internetowych AZ.pl. Prezentuje nie tylko szczegóły swojej oferty, ale również linki do domenowego serwisu informacyjnego AZnews. Twitter jest dla firmy kanałem komunikacji z klientami – firma odpowiada na pytania i komentarze. Pisze po polsku.
@TheNextWebPL – polska edycja serwisu The Next Web, poświęconego internetowi. Sporo linków do własnych zasobów, przy jednoczesnym zachowaniu kontaktu z innymi użytkownikami i wykorzystywaniu funkcji „retweet” dla ciekawych treści wysyłanych przez innych. Wpisy po polsku i angielsku.
@AdTaily – polski startup reklamowy z międzynarodowymi ambicjami. Na Twitterze pisze po angielsku, linkuje do autorskich treści, komunikuje się z innymi użytkownikami, dzieli się ciekawymi treściami znalezionymi w internecie.
@mojmac_pl – polski serwis poświęcony firmie Apple. Wpisy po polsku, kierujące do treści zamieszczanych na MojMac.pl, sporo dialogu z innymi użytkownikami.
@ComparoPL – porównywarka kursów i szkoleń, sporo tematyki internetowej. Firma pisze po polsku, część treści agregowana jest z serwisu Blip. Comparo komunikuje się z innymi użytkownikami, zamieszcza również bezpośrednie relacje z branżowych imprez oraz linki do ciekawych treści.
@mBankpl – wahaliśmy się nad umieszczeniem mBanku w zestawieniu, głównie z powodu agregowania treści z Blipa. Postanowiliśmy jednak wspomnieć o nim z racji pionierskiego wykorzystania mikroblogów w komunikacji z klientami. Firma pisze po polsku.
A na koniec bonus…
@ebiznesPL – niedawno uruchomione przez nas konto. Piszemy po polsku, informując o nowych treściach w serwisie, utrzymując relacje z innymi użytkownikami oraz dzieląc się znalezionymi treściami. Serdecznie zapraszamy do kontaktu!
Jak widać, polskie firmy mają jeszcze wiele do zrobienia w zakresie wykorzystania Twittera. Mamy nadzieję, że jeśli kiedyś wrócimy z przeglądem do kont firmowych nie będziemy mieli problemu ze znalezieniem wartych wyróżnienia profili.
Przypominamy również, że postanowiliśmy ułatwić obserwowanie wszystkich opisywanych przez nas profili. Pod tym adresem znaleźć można twitterową listę, którą stworzyliśmy specjalnie na potrzeby powyższego cyklu – będziemy ją uaktualniać kiedy pojawią się nowe części przeglądu.
Powyższy artykuł należy do serii wpisów pokazujących interesujące treści, które inspirować mogą nie tylko przedsiębiorców związanych z e-biznesem. Chcemy na sieć spoglądać w szerszym nieco kontekście: na poważnie, a czasem i z przymrużeniem oka. Jeśli macie Państwo swoje propozycje podobnych tematów lub własne treści do podzielenia się – prosimy o informację w komentarzach lub na adres [email protected].
Zobacz również:
- Pięć inspirujących filmów o social media
- „Chmura” od podstaw – 12 inspirujących źródeł
- Top 6 najlepszych słowników online
Źródło grafiki: cordless-delay.de
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.