Kogo śledzić na Twitterze? Nasz przegląd #5

Opublikowano: 25 marca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Wracamy do tradycji prezentowania przeglądu ciekawych twitterowych profili. Dziś dziesiątka ciekawych użytkowników, technologicznych gwiazd, dziennikarzy i blogerów zajmujących się e-biznesem. Zapraszamy do lektury!

W dwóch pierwszych edycjach przeglądu (pierwsza, druga) prezentowaliśmy Państwu konta osobiste, należące do konkretnych osób. Warunki, które użytkownicy musieli spełnić były jasne: polski profil (choć osoby je prowadzące piszą czasami w innych językach), przedstawiające wartościowe treści z zakresu marketingu internetowego, e-biznesu. W trzeciej edycji przybliżyliśmy konta firmowe. W czwartej poprosiliśmy ekspertów o podanie swoich ulubionych użytkowników.

Kogo śledzić na Twitterze? Nasz przegląd #5 1Dziś przedstawiamy dziesięciu użytkowników ze świata, którzy w sporej części dysponują „dużymi” nazwiskami. Są wśród nich także dziennikarze i blogerzy zajmujący się nowoczesnymi technologiami i e-biznesem.

Przypominamy także, że postanowiliśmy ułatwić śledzenie wskazywanych przez nas i naszych ekspertów profili. Pod tym adresem znaleźć można twitterową listę, którą stworzyliśmy specjalnie na potrzeby powyższego cyklu – będziemy ją uaktualniać kiedy pojawią się nowe części przeglądu.

Anthony Ha (@anthonyha) – dziennikarz VentureBeat, zainteresowany mediami, technologią i e-biznesem. Ma zdolność do wyłapywania często pomijanych szczegółów w opisywanych zagadnieniach.

Arianna Huffington (@ariannahuff) – szefowa i redaktorka naczelna Huffington Post Media Group, firmy, która została stworzona po tym jak serwis Arianny Huffington (Huffington Post) został przejęty przez AOL. Jedna z najbardziej znanych kobiet w branży. Twitter to dla niej przede wszystkim miejsce dyskutowania z innymi użytkownikami.

Bill Gates (@billgates) – osoby, której przedstawiać nie trzeba. Twórca Microsoftu, skupiający się obecnie na działalności charytatywnej nie korzysta z Twittera tak często jak inne osoby z naszej dzisiejszej listy, ale jego komunikaty są prawie zawsze bardzo ciekawe.

Cali Lewis (@CaliLewis) – gospodyni GeekBeat.TV, korespondentka m.in. CNN i FOX. Warto ją śledzić nie tylko dla urody – pisze o technologii, komputerach, gadżetach. Dużo linków do jej własnych materiałów.

Chris Luzader (@TechZader) – autor bloga TechWorthy, „technologiczny freak”, jak sam siebie określa. Zainteresowany również psychologią. Na Twitterze jest ciekawym źródłem informacji na tematy związane z technologią, komputerami – szybko i rzeczowo.

David Pogue (@pogue) – jeden z najbardziej znanych dziennikarzy piszących o technologii, współpracownik The New York Times. Wykorzystuje Twittera nie tylko do informowania o branżowych nowinkach, ale również do dialogu z ogromną liczbą osób, które go śledzą (obecnie ponad 1,3 mln użytkowników). Jest również autorem książki „The World According to Twitter”.

Gina Trapani (@ginatrapani) – twórczyni popularnych serwisów takich jak choćby LifeHacker. Jest określana mianem jeden z najbardziej wpływowych kobiet w świecie nowoczesnych technologii. Twitter to miejsce, w którym opisuje cyfrowe życie, odpowiada na pytania i prezentuje swoje obserwacje.

Harry McCracken (@harrymccracken) – twórca i główny autor jednego z ciekawszych blogów technologicznych – Technologizer. Komentator Time.com. Jest ważnym źródłem informacji o elektronice konsumenckiej.

John Gruber (@gruber) – twórca serwisu Daring Firebal, jeden z najbardziej znanych blogerów opisujących produkty i działania firmy Apple. Twitter to nie tylko opis jego zainteresowań związanych z Apple, ale również komentarze poświęcone innym pasjom.

Kara Swisher (@karaswisher) – redaktorka popularnego serwisu technologicznego All Things Digital, organizatorka konferencji branżowych. Na Twitterze odwołuje się do swoich tekstów oraz rozmawia z licznym gronem osób śledzących (obecnie 730 tys.).

Dawid ZarazińskiKogo śledzić na Twitterze? Nasz przegląd #5

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.