Komunikator TRANS – czyli jak obniżyć koszty transportowe

Opublikowano: 25 czerwca 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Gwałtowne podwyżki cen paliw szczególnie dotkliwie uderzają w firmy transportowe oraz wszystkie przedsiębiorstwa dla których transport surowców lub towarów stanowi istotny czynnik kosztów. Prawie każdy towar trzeba przewieźć, więc w praktyce dotyczy to prawie wszystkich firm produkcyjnych i handlowych.

Sytuację niestety pogarsza także fakt, że polską specyfiką rynku transportowego jest wysoki wskaźnik tzw. pustych przebiegów w ruchu krajowym. Bardzo często firmy transportowe dostają zlecenia tylko w jedną stronę, a brak ładunku powrotnego powoduje, że muszą wracać na pusto. Dotyczy to w szczególności mniejszych samochodów działających na krótszych transach, na których spedytorom bardzo trudno znaleźć w krótkim czasie jakiekolwiek zlecenie powrotne. Szacuje się, że w ten sposób jeden samochód w polskiej firmie transportowej przejeżdza nawet kilka tysięcy kilometrów miesięcznie. Są to olbrzymie, zmarnowane koszty.

Komunikator TRANS - czyli jak obniżyć koszty transportowe 1Eliminacji tego zjawiska służy projekt TRANS realizowany przez wrocławską firmę Zi-Co Sp. z o.o. – komunikator branżowy. Korzystanie z komunikatora jest bezpłatne. Oprócz funkcji typowych dla komunikatorów internetowych (rozmowy w czasie rzeczywistym takie jak na popularnym Gadu-Gadu, archiwizacja rozmów itp.) TRANS jest także otwartą giełdą wolnych ładunków i pojazdów. Co ciekawe dostęp do giełdy mają nie tylko spedytorzy lub firmy transportowe, ale po odpowiedniej autoryzacji praktycznie każda polska firma mająca jakiś ładunek do przewiezienia lub wolny samochód szukający ładunku powrotnego. Dzięki wykorzystaniu formuły komunikatora użytkownicy systemu mogą od razu porozmawiać uzgadniając warunki zlecenia. Rozwiązanie to może zrewolucjonizować polski rynek transportowy i znacząco zmniejszyć ilość tzw. pustych przebiegów poprzez łatwiejszy kontakt pomiędzy przewoźnikami i zlecającymi ładunki. Być może wtedy podwyżki cen ropy staną się przynajmniej trochę mniej bolesne dla firm.

http://www.logintrans.com

Sylwester KozakKomunikator TRANS – czyli jak obniżyć koszty transportowe

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.