Koty mają głos w sieci – blog Dziuni

Opublikowano: 10 lipca 2008. Kategoria: Rynek. Tagi:

“Mam na imię Dziunia, jestem kotką tajską i kocią bloggerką :)” – tymi słowami wita nas na swoim blogu http://puchowo.blogspot.com/ Dziunia, hodowlana kotka rasy tajskiej. Co robi w sieci? W kwietniu została pierwszy raz mamą i postanowiła podzielić się swoimi radościami i smutkami związanymi z macierzyństwem. Opisuje swoje emocje, wydarzenia, przemyślenia, dzieli się również zdobytą wiedzą. Wszystko wizualizuje zdjęciami rosnących z tygodnia na tydzień kociąt. Dlaczego to robi? Lubi pisać? Jest pasjonatką internetu? A może stoi za tym jakaś korporacja?
„Koci blog to niestandardowy sposób na promocję hodowli w sieci i ciekawe doświadczenie marketingowe” – wyjaśnia Jacek Bieliński, prywatnie właściciel Dziuni i jednocześnie marketingowiec z doświadczeniem w zarządzaniu marką i nowych technologiach. „Dziunia jest rasową kotką hodowlaną, chcieliśmy założyć stronę naszej hodowli Puchowo*PL i szukaliśmy rozwiązania, które wyróżni się w Internecie. Przejrzeliśmy wspólnie z Dziunią wiele stron różnych hodowli i doszliśmy do wniosku, że blog jest na tyle szczególnym rozwiązaniem, że warto je wdrożyć. Szczególnie, że lubię fotografię i jesteśmy w ten sposób w stanie na bieżąco tworzyć kontent. To jest pierwszy miot w tej hodowli więc zarówno dla  Dziuni jak i dla  mnie nowe i ciekawe doświadczenie. Blog ma na celu promocję hodowli i znalezienie nowych właścicieli dla małych kociąt.”

Blogi to coraz popularniejsze narzędzie marketingu stosowane zarówno przez osoby prywatne jak i korporacje. Początkowo blog traktowany był jako typowy pamiętnik, którego autor dzielił się swoimi przemyśleniami, punktem widzenia świata, spostrzeżeniami, komentarzami, obrazkami czy filmami. Dziś coraz częściej blog służy jako narzędzie do budowania wizerunku osoby lub kontaktów w świecie internetowym. Przykładem są blogi polityków, aktorów czy też specjalistów z różnych branży biznesu. Coraz częściej powstają również blogi firmowe, które mogą mieć różne zastosowania – poradnikowy, ekspercki, produktowy czy też projektowy. Blogi firmowe mogą być zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne – stosowane zamiast tzw. gazetek ściennych. Coraz więcej firm decyduje się na zakładanie blogów jako narzędzia WEB 2.0 by budować relacje z użytkownikami sieci. Coraz częściej pojawia się również product placement w blogach oraz różnego typu formy sponsoringu.

„Blog Dziuni jeszcze nie ma sponsora, niemniej jednak prowadzimy rozmowy z firmami zainteresowanymi współpracą” – dodaje Jacek Bieliński. „Dziunia mogłaby się świetnie sprawdzić jako ekspert w dziedzinie wychowania i odżywiania kociąt, również w innych aspektach związanych z szeroko pojętą weterynarią. Może w przyszłości będziemy chcieli to jakoś wykorzystać do budowania wizerunku którejś z marek. Na razie jednak Dziunia musi nauczyć się obrabiać i uploadować zdjęcia, bo pomaganie jej przy tym zajmuje mi sporo czasu :).”

Dawid ZarazińskiKoty mają głos w sieci – blog Dziuni

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.