Przedstawiamy raport z kolejnej edycji Kryształów Symetrii – „Bezpieczny E-Bank 2012”. Na podstawie wiedzy specjalistów z UX Alliance, międzynarodowego stowarzyszenia firm zajmujących się usability, Symetria sprawdziła jak z procesem logowania do bankowości internetowej radzi sobie 10 największych banków w Polsce.
Kryształy Symetrii są cyklicznymi, profesjonalnymi badaniami użyteczności czołowych serwisów polskiego internetu. Ideą projektu jest promowanie użyteczności w Polsce. W czerwcu zeszłego roku, 2000 internautów sprawdziło czy strony banków w Polsce są przyjazne i komfortowe w użyciu. Teraz oceniono jak poszczególne banki przygotowały proces weryfikacji użytkownika w trakcie logowania do konta internetowego.
Badaniu zostały poddane instytucje wytypowane przez Money.pl do poprzedniej edycji Kryształów Symetrii – „Banki 2011”. W najnowszym raporcie „Bezpieczny E-bank 2012” Symetria odpowiada na pytania jak powinien przebiegać proces weryfikacji użytkownika w trakcie logowania do bankowości internetowej i które z elementów muszą zostać spełnione, by proces ten odbywał się bezpiecznie, był wygodny i bezproblemowy.
Na podstawie wyników powstał ranking prawidłowych procesów logowania na stronach banków w Polsce.
Analiza wykazała, że ogólny poziom weryfikacji użytkownika w polskiej bankowości online jest prawidłowy, choć wciąż jest nad czym pracować. Żadna z instytucji nie zdobyła maksymalnej liczby punktów, ale lider – Bank Handlowy w Warszawie był bardzo blisko uzyskania 7 Kryształów. Takiego wyniku (91 proc.) można tylko pogratulować. Pozostałe banki również spisały się dobrze – 5 z 10 przebadanych instytucji spełniło kryteria w stopniu wyższym niż 70 proc. – powiedziała Jagoda Sielska, koordynator projektu.
W raporcie znajduje się opis najlepszych praktyk stosowanych w bankowości internetowej na całym świecie. Dodatkowo, pojawiły się w nim dane na temat rozwoju e-bankingu w Polsce, jego historii oraz treści omawiające bezpieczeństwo i zalety korzystania z konta internetowego.
Mamy nadzieję, że analiza ta okaże się przydatna zarówno dla polskich internautów korzystających z bankowości internetowej, jak i dla pracowników sektora bankowego, którzy będą mogli przyjrzeć się funkcjonowaniu procesów uwierzytelniania na całym świecie i wprowadzić ulepszenia na rynek polski – dodają organizatorzy badania.
Całość raportu jest dostępna na stronie: www.krysztalysymetrii.pl
Autor badania, agencja Symetria (www.symetria.pl) specjalizuje się w obsłudze projektów związanych z prowadzeniem biznesu w internecie. Od 1998 roku eksperci agencji doradzają i wdrażają rozwiązania w największych polskich firmach. Firma jest jedynym w Polsce członkiem UX Alliance (www.uxalliance.com), międzynarodowego stowarzyszenia zajmującego się badaniami użyteczności stron WWW.
Nasza redakcja jest patronem medialnym raportu.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...