Księgarnia Gandalf przejęta za 12 mln złotych przez Empik

Opublikowano: 2 sierpnia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

1. sierpnia 2011 na mocy podpisanej umowy NFI Empik Media & Fashion S.A. nabyło 70% udziałów w spółce Gandalf za 12 mln złotych. Pozwoli to Grupie Empik wejść na rynek podręczników szkolnych wart około 1 mld złotych.
Umowa Inwestycyjna przewiduje kontynuację zarządzania Spółką przez twórców Gandalf – Panią Anettę Wilczyńską i Pana Pawła Goszczyńskiego.

Księgarnia Gandalf przejęta za 12 mln złotych przez Empik  1

Dodatkowo, w ramach podpisanej Umowy Inwestycyjnej, EMF zagwarantował sobie prawo odkupienia, a mniejszościowemu udziałowcowi prawo zbycia, pozostałych udziałów Gandalf w ramach opcji PUT/CALL, począwszy od 2015 r.

Gandalf Sp. z o.o. będzie operacyjnie funkcjonować w ramach E-commerce Services Sp. z o.o., wchodzącej w skład Grupy Empik (poza Gandalf – w portfolio ECS – znajdują się witryny internetowe empik.com i smyk.com). Gandalf Sp. z o.o. ma roczne obroty na poziomie 21 mln złotych.

Dzięki nabyciu księgarni Gandalf, której istotną część działalności stanowi dystrybucja podręczników – EMF/Empik zbuduje swoją pozycję na tym rynku. Dotychczas udział podręczników w sprzedaży Empiku był minimalny. Warto podkreślić, że rynek podręczników w Polsce ma wartość 1 mld złotych1 i w ostatnich latach rósł systematycznie, zarówno ze względu na liczbę wydawanych tytułów, wielkość nakładów, jak również przychody ze sprzedaży. Dlatego zdecydowanie chcemy w nim partycypować.  EMF ma know-how oraz potencjał inwestycyjny i sprzedażowy, które pozwolą w krótkim czasie zwiększyć obroty Gandalfa oraz jego udział w rynku – Maciej Szymański, Prezes Grupy Empik Media & Fashion.

Sylwester KozakKsięgarnia Gandalf przejęta za 12 mln złotych przez Empik

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.