Kto interesuje się modą w internecie? [raport]

Kobiety to zdecydowanie większe miłośniczki świata mody, szczególnie w internecie. Jak się jednak okazuje – nie są to przede wszystkim mieszkanki największych miast. Agencje LeadR oraz IRCenter przebadały polskie miłośniczki mody w sieci.

Nie jest wielkim zaskoczeniem, że internautki zainteresowane tematyką fashion to przede wszystkim młode kobiety. Wśród przebadanych respondentów 73 proc. z nich było w wieku od 18 do 34 lat. Ten kanał komunikacji z potencjalnym klientem jest doskonałym rozwiązaniem dla marek, które kierują swój przekaz właśnie do takiej grupy wiekowej – powiedział Sebastian Białousz, prezes LeadR.

Infografika

(kliknij aby powiększyć)

Stereotyp, że dostęp do internetu zarezerwowany jest jedynie dla mieszkańców dużych miast okazuje się nieprawdziwy. Prawie 1/5 spośród przebadanych osób na co dzień zamieszkuje wsie. Okazuje się, że również one chcą pozostawać na czasie w zakresie aktualnych trendów modowych, szukają nowych stylizacji i ciekawych pomysłów.

Duża grupa przebadanych użytkowników przegląda w internecie informacje modowe raz w tygodniu (39 proc.), ale dominująca – nawet codziennie (48 proc.). Na tej podstawie autorzy sądzą, że bieżące informowanie internautów o najnowszych trendach modowych, aktualnych ofertach, aktualnych kolekcjach jest ważnym czynnikiem sprzyjającym efektywnemu wzrostowi poziomu sprzedaży.

Pytanie jednak: które przestrzenie online są najbardziej interesujące dla potencjalnych klientek? Badanie pokazuje, że obok wyszukiwarek internetowych oraz portali, respondentki najczęściej sięgają do newsletterów (70 proc. osób, które wzięły udział w ankiecie, właśnie tam szuka informacji na temat mody).

Najpopularniejszym miejscem poszukiwania informacji na temat nowości modowych są wyszukiwarki internetowe oraz portale modowe. Przegląda je ponad 80 proc. użytkowników, co w porównaniu do blogów modowych (zaledwie nieco połowa użytkowników) może być zaskakującym wynikiem.

Programy lojalnościowe i konkursy internetowe są już znanym wśród marketerów sposobem budowania i umacniania więzi z klientem. Okazuje się jednak, że w niewielkim stopniu zagospodarowanym. Wśród przebadanych internautów ponad połowa uczestniczy w programach lojalnościowych. Badanie pokazuje jednocześnie, że 65 proc. respondentów jest zainteresowanych programami lojalnościowymi i rabatowymi.

Dlaczego przebadani internauci korzystają z ofert marek modowych dostępnych online? Najważniejszy argument, na który wskazało 65 proc. uczestników badania, to ceny niższe niż w tradycyjnych sklepach. Okazuje się także, że atrakcyjne zniżki i rabaty mocno wpływają na decyzje o miejscu dokonania zakupów.

Badanie zostało zrealizowane na losowej próbie internautów zainteresowanych modą, w dniach 12-23 września 2013 roku, n = 1210. Pełna treść raportu dostępna jest tutaj.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top