Które reklamy internetowe przyciągają najwięcej uwagi?

Brytyjski IAB, opierając się na danych pochodzących z badania Lightspeed Research, opublikował informacje dotyczące tego, jak treść oraz forma reklamy internetowej wpływa na zainteresowania użytkowników. Przekazy muszą mieć dla konsumentów wartość użytkową i pozwalać oszczędzać ich pieniądze, przekonują autorzy badania.

Więcej niż połowa badanych Brytyjczyków odpowiedziała, że największą uwagę skupia na takiej reklamie, która jest dla nich istotna, dotyczy ich. 43 proc. wybrało reklamę użyteczną, 33 proc. taką, która pozwala zaoszczędzić ich pieniądze.

Które reklamy internetowe przyciągają najwięcej uwagi? 1

Wyniki potwierdzają przekonanie, że ludzie lubię oszczędzać swoje pieniądze, najpopularniejsze odpowiedzi pokazują otwartość części konsumentów na bardziej ukierunkowane przekazy reklamowe.

Wyniki badania rozkładały się w pewnych przypadkach odmiennie w zależności od grup wiekowych. Młodsi internauci byli bardziej zainteresowani specjalnymi ofertami, ekskluzywnymi informacjami i zagadnieniami związanymi z rozrywką. Starsi zaś reklamami użytecznymi.

Które reklamy internetowe przyciągają najwięcej uwagi? 2

Pewne konkretne formaty reklamowe były oceniane wyżej niż inne. Respondenci zapamiętywali najlepiej sponsorowane linki w wyszukiwarkach, display, reklamy w mailach i pop-up’y.

Które reklamy internetowe przyciągają najwięcej uwagi? 3

Badania przekonują, że nawet pomimo, że nie wszyscy konsumenci klikają w reklamy, znają większość form reklamy online. Pokazują jednocześnie czego internauci chcą: reklam mających dla nich znaczenie, rozrywki i odniesienia się do pieniędzy – powiedziała Sorcha Proctor z IAB UK.

Źródło: eMarketer

admagazine.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top