O 93,5% wzrosła w Polsce sprzedaż aparatów cyfrowych
w trzecim kwartale 2005 r. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego – ocenia IDC Polska.
Według najnowszego badania firmy analitycznej IDC, producenci sprzedali w III kwartale do wszystkich kanałów dystrybucji ponad 247 tys. aparatów cyfrowych. Wstępne dane sugerują, że w czwartym kwartale 2005 liczba sprzedanych aparatów wyniosła około 300 tys., na co wpłynęła
przede wszystkim gorączka przedświątecznych zakupów.
Znaczne spadki cen zahamowały nieco wzrost obrotów. Mimo to wartość rynku w III kwartale 2005 r. zwiększyła się o 79.9% w porównaniu z tym samym okresem roku 2004 osiągając poziom 53,86 milionów Euro.
– Pomimo bardzo dobrych wyników całego rynku, w trzecim kwartale 2005 r. nie wszyscy gracze zanotowali wzrost – twierdzi Joanna Pupkowska, analityk polskiego oddziału IDC. – Z 21 producentów mających znaczące obroty na polskim rynku, 10 zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z poprzednim kwartałem. Warto zaznaczyć, że łączny udział trzech największych graczy w tym segmencie nieznacznie spadł. Świadczy to o rosnącej sile pozostałych konkurentów.
Rynek aparatów cyfrowych w Polsce charakteryzuje się niskim stopniem konsolidacji, co jest typową cechą młodych, szybko rosnących rynków. Gwałtowny rozwój nowych technologii związanych z tym segmentem produktowym sprawi, że producenci będą podnosić nakłady na wprowadzanie i promocję coraz nowszych modeli.
– Między producentami toczy się agresywny wyścig w zakresie rozdzielczości oferowanej przez poszczególne modele – twierdzi Nickolay Grigorov, koordynator badania w regionie CEMA. – W I kwartale 2005 r. do tzw. średniej półki należały przede wszystkim modele o rozdzielczości
3 megapikseli, podczas gdy w II i III kwartale najczęściej kupowane były aparaty 4-megapikselowe. Czwarty kwartał 2005 był już zdominowany przez aparaty z rozdzielczością matrycy 5-megapikseli.
Wielkość polskiego rynku aparatów cyfrowych w 2005 roku, według wstępnych danych, to ponad 900 tys. sztuk. Prognozy IDC wskazują, że rynek powinien wzrosnąć do ponad miliona sztuk w roku 2006.
– Ani sam rynek, ani technologia z nim związana nie osiągnęły jeszcze maksymalnej dynamiki – tłumaczy Joanna Pupkowska.- Dlatego też obok grupy nabywców kupujących swój pierwszy aparat, coraz liczniejsza będzie grupa klientów, którzy motywowani innowacjami technologicznymi, będą
kupowali kolejne modele.
Kwartalny raport IDC na temat rynku aparatów cyfrowych analizuje segmenty aparatów kompaktowych oraz lustrzanek przy zastosowaniu metodologii podażowej. Raport dokonuje pomiaru sprzedaży poszczególnych producentów bezpośrednio do użytkownika końcowego, jak i do dystrybutorów, sieci handlowych, szeroko pojętego kanału foto oraz kanału sprzedaży internetowej.
Badanie zawiera dane dotyczące wielkości wyszczególnionych segmentów rynku oraz udziałów poszczególnych producentów. Ponadto ocenia strukturę sprzedaży w ujęciu ilościowym
i wartościowym, według poszczególnych segmentów rozdzielczości, a także analizuje kanały dystrybucji.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.