LinkedIn uruchomi własną sieć reklamową

Mimo gwałtownego rozwoju wiele serwisów społecznościowych nadal szuka sposobów na zarabianie pieniędzy. Ciekawy pomysł wdraża LinkedIn. Skierowana do biznesowych profesjonalistów witryna postanowiła uruchomić własną sieć reklamową.

Projekt powstaje we współpracy z firmą Collective Media. Założenie jest takie, aby współpracujące z LinkedIn strony WWW otrzymały możliwość analizowania i wykorzystywania informacji na temat użytkowników społeczności w sytuacji, gdy ci odwiedzają takie partnerskie serwisy.

Precyzyjne targetowanie pozwala na osiągnięcie znacznie wyższych wskaźników CPM – kosztu za tysiąc wyświetleń, który waha się między 30 a 76 dolarami. Tekstowe boksy są sprzedawane po 12-20 USD za tysiąc wyświetleń. W większości społeczności te wskaźniki nie przekraczają jednego dolara.

LinkedId posiada 27 milionów zarejestrowanych kont. Według firmy badawczej comScore witryna odnotowała w lipcu 2008 8,7 miliona unikalnych użytkowników, z czego 5,2 mln pochodziło z USA. Według danych własnych witryny przeciętne dochody w gospodarstwie domowym internauty korzystającego z serwisu wynoszą 110 tysięcy USD. Średni wiek to 41 lat.

Mechanizm wykorzystany przez twórców projektu w nowej sieci reklamowej działa już z powodzeniem na stronie głównej LinkedIn. Użytkownicy oglądają przekazy promocyjne dopasowane do branży w której pracują, wielkości firmy, płci, internetowej aktywności. Niektórzy z partnerów witryny („Businessweek”, CNBC, „New York Times”) być może zaczną współpracę z siecią.

Źródło: TechCrunch

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top