Mimo popularności marketingu w social media, wiele firm z sektora Business-to-Business nie może pochwalić się długim doświadczeniem w prowadzeniu działaniach reklamowych w społecznościach. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Business.com, aż 73% ankietowanych wykorzystuje social media w marketingu zaledwie od dwóch lat. Jednak prognozy wydatków firm B2B na marketing w social media wydają się bardziej optymistyczne niż wyniki przeprowadzonych badań.
Według Evelyn Jung, autorki raportu „B2B Social Media marketing Heats Up”, udział firm z sektora B2B w social media będzie stale wzrastał. Wynika to głównie ze świadomości marketerów, którzy zaczynają dostrzegać nowe możliwości zdobywania klientów i generowania zysków, właśnie za pośrednictwem sieci społecznościowych.
– Sukcesywne zwiększanie budżetów marketingowych na działania promocyjne w social media pozwala odnosić firmom cały szereg korzyści- poczynając od cięcia kosztów działalności firmy, aż do zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów– mówi Joanna Nieminuszczy, Sales Director z Grupy Społeczności.pl
Firma Outsell szacuje z kolei, że zasięg marketingu prowadzonego w sieciach społecznościowych wzrośnie
o 43,3% w 2010 roku. Natomiast Forrester Research przewiduje, że firmy z sektora B2B wydadzą w 2014 roku aż 54 miliony dolarów na marketing w social media. Dla porównania wydatki te w 2009 roku osiągnęły wartość jedynie 11 milionów dolarów.
Według przeprowadzonych badań, płatne reklamy w serwisach społecznościowych: banery, reklamy tekstowe
i reklamy w wyszukiwarkach, a także sprofilowane reklamy na Facebooku i MySpace, stanowią niewielką część wydatków marketingowych firm B2B w social media. W 2009 r. firmy z sektora B2B największą część swoich budżetów przeznaczonych na promocję w social media skierowały na obecność w społecznościach, z uwzględnieniem podcastów i prowadzeniem blogów.
Szacuje się, że gdy budżety firm, przeznaczone na marketing w social media w 2010 roku, wzrosną w kolejnych latach, firmy będą miały możliwość poszerzenia swoich działań. Przewiduje się również, że firmy z sektora B2B chętniej i szerzej będą podejmowały inicjatywy związane z tworzeniem i prowadzeniem profilu marki w social media, promocji i public relations, zarządzeniem zasięgami sieci społecznościowej a także badaniami nad wpływem obecności w sieci społecznościowej na wizerunek marki i sprzedaż.
Pełna, płatna wersja raportu: tutaj
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.