Mimo popularności marketingu w social media, wiele firm z sektora Business-to-Business nie może pochwalić się długim doświadczeniem w prowadzeniu działaniach reklamowych w społecznościach. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Business.com, aż 73% ankietowanych wykorzystuje social media w marketingu zaledwie od dwóch lat. Jednak prognozy wydatków firm B2B na marketing w social media wydają się bardziej optymistyczne niż wyniki przeprowadzonych badań.
Według Evelyn Jung, autorki raportu „B2B Social Media marketing Heats Up”, udział firm z sektora B2B w social media będzie stale wzrastał. Wynika to głównie ze świadomości marketerów, którzy zaczynają dostrzegać nowe możliwości zdobywania klientów i generowania zysków, właśnie za pośrednictwem sieci społecznościowych.
– Sukcesywne zwiększanie budżetów marketingowych na działania promocyjne w social media pozwala odnosić firmom cały szereg korzyści- poczynając od cięcia kosztów działalności firmy, aż do zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów– mówi Joanna Nieminuszczy, Sales Director z Grupy Społeczności.pl
Firma Outsell szacuje z kolei, że zasięg marketingu prowadzonego w sieciach społecznościowych wzrośnie
o 43,3% w 2010 roku. Natomiast Forrester Research przewiduje, że firmy z sektora B2B wydadzą w 2014 roku aż 54 miliony dolarów na marketing w social media. Dla porównania wydatki te w 2009 roku osiągnęły wartość jedynie 11 milionów dolarów.
Według przeprowadzonych badań, płatne reklamy w serwisach społecznościowych: banery, reklamy tekstowe
i reklamy w wyszukiwarkach, a także sprofilowane reklamy na Facebooku i MySpace, stanowią niewielką część wydatków marketingowych firm B2B w social media. W 2009 r. firmy z sektora B2B największą część swoich budżetów przeznaczonych na promocję w social media skierowały na obecność w społecznościach, z uwzględnieniem podcastów i prowadzeniem blogów.
Szacuje się, że gdy budżety firm, przeznaczone na marketing w social media w 2010 roku, wzrosną w kolejnych latach, firmy będą miały możliwość poszerzenia swoich działań. Przewiduje się również, że firmy z sektora B2B chętniej i szerzej będą podejmowały inicjatywy związane z tworzeniem i prowadzeniem profilu marki w social media, promocji i public relations, zarządzeniem zasięgami sieci społecznościowej a także badaniami nad wpływem obecności w sieci społecznościowej na wizerunek marki i sprzedaż.
Pełna, płatna wersja raportu: tutaj
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.