MCI Management S.A. kupiło większościowy pakiet udziałów w HotLan Sp.z o.o. Jest to pierwszy polski projekt z branży Wi-Fi, który uzyskał wsparcie inwestora typu venture capital/private equity.
Fundusz przeznaczy na inwestycję w ten projekt do 1,2 mln zł, przy czym inwestycja będzie realizowana w transzach. Całkowita suma inwestycji może okazać się mniejsza, gdyż MCI chce pozyskać ko-inwestorów do kolejnych faz rozwoju firmy.
Celem projektu jest zbudowanie ogólnopolskiej sieci punktów z bezprzewodowym, szerokopasmowym dostępem do Internetu w technologii WiFi (‘hotspoty’), której głównymi atutami będzie: mobilność, łatwość wdrożenia, skalowalność czyli brak problemów przy ich modernizacji, przebudowie i zestawianiu oraz niskie koszty, które w przypadku niektórych zastosowań są znacznie atrakcyjniejsze od tradycyjnych sieci przewodowych.
FirstPartner, firma specjalizująca się w badaniach rynkowych w obszarze technologicznym, szacuje iż obecnie w krajach Europy Zachodniej znajduje się około 28 milionów urządzeń przystosowanych do korzystania z hotspotów. Korzysta z nich regularnie niespełna 4 miliony użytkowników, tj. około 14%. Wielkości te na koniec roku 2007 mają przedstawiać się następująco: 73 miliony urządzeń i 19 milionów użytkowników.
Zgodnie z szacunkami HotLan, w chwili obecnej w Polsce użytkowników dysponujących urządzeniami z zaimplementowaną technologią WiFi jest nieco ponad 100 tysięcy, co stanowi istotny wzrost w stosunku do roku ubiegłego, kiedy to liczba takich urządzeń wynosiła niespełna 10 tys. Jeżeli tendencja korzystania z tej technologii dostępu do Internetu będzie zbliżona do występującej w Europie Zachodniej, to HotLan staje przed perspektywą zdobycia bardzo atrakcyjnego rynku.
Duże perspektywy wzrostu powodują, iż tego rodzaju przedsięwzięcia znajdują wsparcie funduszy venture capital w innych krajach. Przykładem może tutaj być: BroadreachNetwork, Cometa, Boingo, WayPort, RadioNet, AllTelecom.
W ocenie funduszu wciąż drogi dostęp do Internetu oraz wzrost liczby urządzeń mobilnych z kartami WiFi będzie sprzyjał szybkiej dynamice wzrostu tego rynku. Z drugiej strony oferta i strategia HotLanu będzie istotnie zróżnicowana w stosunku do oferty operatorów GSM, którzy obecnie rozwijają sieci WIFI w Polsce. HotLan oferował będzie swoje usługi ściśle w powiązaniu z ofertą właściciela lokalizacji, w której zainstalowane zostaną jego hotspoty. Ma to na celu z jednej strony wsparcie działalności marketingowej prowadzonej przez właściciela lokalizacji, a z drugiej wzbogacenie jego oferty o atrakcyjne usługi dodane związane z bezprzewodowym Internetem. Usługi dodane są obecnie jednym z ważniejszych kryteriów oceny oferty w branży hotelarskiej i decydują m.in. o liczbie przyznanych 'gwiazdek’.
Funkcję prezesa spółki pełnić będzie Tomasz Kępiński, wcześniej założyciel i prezes Polbox sp. z o.o. – jednej z pierwszych firm zajmujących się sprzedażą dostępu do Internetu w Polsce. Firma Polbox pod kierownictwem Pana Kępińskiego uzyskała pozycje jednej z wiodących firm typu ISP a następnie pozyskała inwestora strategicznego grupę TDC Internet Polska (część duńskiej firmy telekomunikacyjnej Teledanmark). W TDC Internet Polska Tomasz Kępiński piastował stanowisko wiceprezesa ds. rozwoju biznesu.
'Mimo dużego nasycenia urządzeń umożliwiających komunikację w technologii WiFi liczba hotspotów jest wciąż dużo za mała, aby można było mówić o powszechnym wykorzystaniu tej technologii. Jest to zjawisko zgoła odmienne od tego co można zaobserwować w innych krajach, w tym również w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. HotLan kierował będzie swoją ofertę głownie do ludzi, którzy potrzebują być często 'on-line’, pracują poza biurem (ludzie biznesu, handlowcy, wolne zawody), chcą korzystać z Internetu w miejscach publicznych, nie mają szerokopasmowego dostępu w domu lub miejscu pracy, chcą grać 'on-line’, chcą lub muszą chat’ować, rozmawiać (VoIP), brać udział w konferencjach poprzez Internet. Grupa ta do tej pory mogła korzystać z bardzo wolnego połączenia poprzez GPRS, oferowanego przez operatorów GSM. Umożliwienie im skorzystania z oferty HotLan w miejscach, gdzie często przebywają, znacznie ułatwi i przyspieszy ich pracę. Jednocześnie miejsca, gdzie będzie można skorzystać z oferty HotLan będą przyciągać ludzi nią zainteresowanych. W tym kontekście właściciele kawiarni, restauracji, hoteli, centrów wystawienniczych, czy stacji benzynowych zainteresowani będą zdobyciem przewagi konkurencyjnej z tego wynikającej.’ – powiedział Tomasz Kępiński, prezes HotLan sp. z o.o.
'Niewykorzystany potencjał ogromnego rynku szerokopasmowego, bezprzewodowego dostępu do Internetu zwrócił naszą uwagę już jakiś czas temu. Jednak aby przedsięwzięcie odniosło sukces nie wystarczy atrakcyjny rynek. Potrzeba także bardzo dobrego menedżera-przedsiębiorce , który potrafi dostarczyć inwestorom istotnego wzrostu wartości i który potrafi opracować i wdrożyć w życie atrakcyjny model biznesowy, który zdobędzie przewagę konkurencyjną. – powiedział Marek Piatkowski – dyrektor inwestycyjny Funduszu, odpowiedzialny m.in. za inwestycje MCI w sektorze telekomunikacyjnym. – 'Zwrócić należy także uwagę na fakt, iż posiadanie sieci hotspotów ułatwia zaoferowanie nowych produktów i usług, takich jak gry sieciowe, wideo na żądanie czy telefonia internetowa.’
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.