Wartość rynku mCommerce w Polsce może osiągnąć 500 mln zł w tym roku – takie są wnioski autorów raportu przygotowanego na zlecenie mGenerator.pl
W raporcie autorzy podkreślają zarówno rosnącą ilość urządzeń mobilnych, która w bieżącym roku będzie generować już 9 proc. ruchu w internecie jak i podejście samych właścicieli sklepów internetowych, którzy deklarują wprowadzanie ułatwień dla telefonów i tabletów.
Przeprowadzone badanie jednak nie jest zbyt optymistyczne – obecnie aż 76 proc. sklepów nie posiada żadnych ułatwień dla smartfonów i tabletów. Jednak o rosnącej roli zakupów mobilnych może świadczyć wzrost sprzedaży, który dla 3 proc. ankietowanych sklepów osiągnął już wartość 10-20 proc. całkowitej sprzedaży.
W dzisiejszych czasach klient uzbrojony w urządzenia mobilne, ze stałym dostępem do internetu oraz wsparciem poprzez usługi geolokalizacyjne, może realizować zakupy w każdym miejscu i czasie. Nie skorzysta więc z oferty sklepów niedostosowanych do smartfonów. Marketerzy i firmy, które o tym zapominają i nie dostosowują się do wymagań rynkowych już teraz tracą: klientów, przychody i możliwe rekomendacje w grupie znajomych – powiedział Piotr Krawiec, dyrektor generalny w mGenerator.pl.
Badanie przeprowadziła w maju 2013 roku, agencja Praktycy.com, na zlecenie platformy mGenerator.pl. Dane zostały zebrane od próby N=347 polskich sklepów internetowych.
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!